سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تامین تسلیحات کردهای عراق توسط "سیا"

واشنگتن‌پست: تسلیحاتی که آمریکا قرار است به نیروهای مسلح کرد بدهد از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" تامین می‌گردد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه آمریکایی واشنگتن پست؛  یک منبع آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که این کشور تسلیح مستقیم نیروهای اقلیم کردستان عراق موسوم به پیشمرگه را شروع کرده است.
 
از سوی دیگر دو مقام آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود گفتتند که تسلیحاتی که قرار است در اختیار نیروهای مسلح اقلیم کردستان عراق قرار بگیرد از سوی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" تامین خواهد شد.
 
سیا هنوز هیچگونه اظهار نظری در این باره نکرده است.
 
آمریکا از چند روز پیش که گروه بعثی تکفیری داعش تا 30 کیلومتری اربیل مرکز اقلیم کردستان پیش رفت حملات هوایی خود را به این گروه تکفیری آغاز کرد.
 
یکی از مقامات سابق آمریکا که هم اکنون همکاری تنگاتنگی با مقامات کرد دارد گفت: آنها به همه چیز به خصوص تسلیحات سنگین نیاز دارند.
 
در حالی که انتقال تسلیحات به نیروهای کرد در نزدیکی اربیل عراق آغاز شده، مقامات گفته‌اند که نیروهای کرد در نزدیکی شهر کلیدی سلیمانیه همچنان در انتظار پشتیبانی آمریکا هستند.
 
ارتش آمریکا طی روزهای اخیر حملات زیادی را علیه مواضع داعش انجام داده اما رهبران کرد از عدم دسترسی به تسلیحات مناسب برای مقابله با حملات داعش ناراضی هستند.
 
ارتش آمریکا عملیات هوایی خود علیه اهداف داعش را از روز جمعه آغاز کرد.
 
عملیات ارتش آمریکا پس از دستور "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به پنتاگون برای انجام عملیات علیه داعش انجام شد.
 
حملات هوایی آمریکا به صورت محدود و با هدف جلوگیری از پیشروی بیشتر داعش به سوی اربیل و کوه سینجار است که هزاران نفر از نفرات اقلیت ایزیدی در آنجا پناه گرفته‌اند.
 
بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی آمریکا که بر عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه نظارت دارد، آخرین حمله جنگنده‌های آمریکایی روز یکشنبه صورت گرفت که طی آن جنگنده‌ آمریکایی چندین خودروی متعلق به داعش را در نزدیکی اربیل هدف قرار دادند.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیا ، آمریکا ، عراق ، بین الملل ، کرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.