سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید کیومرث هاشمی از فدراسیون تیراندازی؛

تیراندازی یکی از رشته های پر مدال است/تاکید بر حمایت از ورزش تیراندازی

رییس کمیته ملی المپیک از اردوی تیراندازان اعزامی به هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون بازدید و بر حمایت از این ورزش تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، کیومرث هاشمی صبح امروز با حضور در فدراسیون تیراندازی، از اردوی تیراندازان اعزامی به بازی‌های آسیایی بازدید و مشکلات این رشته پر مدال را مورد بررسی قرار داد.

در این بازدید که سید مهدی هاشمی رییس و احمدرضا هامونی حقیقت دبیر فدراسیون تیراندازی رییس کمیته ملی المپیک را همراهی می کردند، ابتدا از محل تمرین تیراندازان اهداف پروازی  بازدید و با سید سیاوش خوشنویس، سید امیر چاووشی و مسعود عزیزیان که قرار است در این رشته در بازی‌های اینچئون با حریفان خود به صورت انفرادی و تیمی به رقابت بپردازند، دیدار و گفت و گو کرد.

علی افسری، مربی تیم ملی تراپ دوتایی کشورمان، در این بازدید با اشاره به تمرینات مناسب تیم تراپ دوتایی گفت: بعد از دو ماه و نیم تعطیلی اردوها به دلیل مشکلات مالی، از روز شنبه دوباره تمرینات را از سر گرفته ایم و خوشبختانه ملی پوشان از آمادگی خوبی برخوردار هستنپ.

وی با اشاره به مسابقات ایتالیا افزود: این رقابت‌ها آخرین فرصتی است که می توانیم خود را پیش از بازی‌های آسیایی محک بزنیم. برای آنکه به نتیجه خوبی در بازی‌های آسیایی برسیم، چند مسابقه تدارکاتی را پیش بینی کردیم که در صورات تامین بودجه، بیست و نهم مرداد در مسابقات ایتالیا حاضر شویم.

رییس کمیته ملی المپیک سپس در محل تمرین تیم تراپ جوانان  و بزرگسالان حضور یافت و با پیام رجایی مربی تیم تراپ بانوان و بزرگسالان به گفتگو پرداخت.

رجایی در این دیدار از مشکلات مالی فدراسیون تیراندازی برای اعزام نمایندگان ایران به مسابقات برون مرزی گله کرد و اظهار داشت: تیم تراپ، در تمامی مسابقات پیشین خود مدال گرفته و بازی های اینچئون فرصت خوبی برای کسب مدال است، اما اگر نتوانیم با آمادگی به این مسابقات اعزام شویم، شانس کسب مدال را از دست خواهیم داد.

مربی تیم ملی تراپ بزرگسالان در پایان درخواست کرد: در صورت امکان و در اولویت بندی‌های خود، بودجه‌ای را برای تراپ بزرگسالان اختصاص دهید تا بتوانیم در آسیا بدرخشیم.

رییس کمیته ملی المپیک پس از پایان بازدید از تمرینات اهداف پروازی، به صورت نمادین به چند هدف پروازی شلیک و مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

اما مقصد بعدی هاشمی سالن ۸۰ خط فدراسیون تیراندازی بود تا از نزدیک تمرین تیم‌های تفنگ و تپانچه را مشاهده و پای صحبت‌های مربیان بنشیند.

لازلو سوچک مربی مجارستانی تیم تفنگ بادی ایران، در حاشیه این بازدید از اعزام نشدن تیراندازان به مسابقات بین المللی ابراز ناراحتی کرده و خاطر نشان کرد: تیراندازی یک ورزش ذهنی است و هم اکنون رقبای ما ۱۰ برابر بیشتر از ما در حال تمرین و آماده سازی خود برای حضور در بازی‌های آسیایی هستند.

وی ادامه داد: ما بعد از بازی‌های آسیایی مسابقات سهمیه المپیک را در پیش داریم. بنابراین باید بلافاصله بعد از بازی‌های اینجئون، آماده سازی تیم را آغاز کنیم. همین امسال تیراندازان باید به سه مسابقه برون مرزی اعزام شوند تا از اوایل سال میلادی جدید بتوانیم حضوری قدرتمند در مسابقات برون مرزی داشته باشیم.

احمد نجفی مربی تیم ملی تپانچه کشورمان نیز در این بازدید گفت: اردوهای منظمی را پشت سر گذاشتیم؛ هر چند وقفه‌ای در اردوها ایجاد شد اما روند تمرینی‌مان دوباره از سر گرفته شده است.

در حاشیه این بازدید کیومرث هاشمی از تیم ملی عراق که چند روزی در فدراسیون تیراندازی اردوی تدارکاتی بر پا کرده است بازدید و با مسئولان تیم دقایقی را به گفتگو پرداخت.

رییس کمیته المپیک در پایان این بازدید گفت: بازی‌های آسیایی یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی در آسیا و جهان است که رشته تیراندازی از رشته‌های پرمدال ایران در این بازی ها به شمار می رود. به همین دلیل یکی از نخستین رشته هایی بود که به دلیل سابقه و حضور موفق در دوره های گذشته، برای اعزام به اینچئون در نظر گرفته شد.

وی به مشکلات مالی فدراسیون تیراندازی اشاره کرده و وعده داد: بخشی از اعزام ها مربوط به فدراسیون و بخشی دیگر مربوط به وزارت ورزش و جوانان است؛ کمیته ملی المپیک بخشی که مربوط به این کمیته می شود را مورد حمایت قرار می دهد تا حداقل نیازهای ورزشکاران تأمین شود.

سید مهدی هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی در پایان این دیدار، بیانیه تیم ملی و اعضای فدراسیون تیراندازی در حمایت از مردم مظلوم عزه و درخواست اقدام جوانمردانه نهادهای بین المللی ورزشی در این زمینه را تقدیم کیومرث هاشمی کرد.

گفتنی است هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از ۲۸ شهریورماه سال جاری در شهر اینچئون کره جنوبی آغاز می شود که تیم تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی کشورمان، درصورت تامین بودجه با نفرات کامل در این مسابقات حاضر می شوند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.