سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پليس موفق به توقف رشد سرقت در کشور شد

جانشين فرمانده نيروي انتظامي از توقف رشد سرقت در تيرماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و گفت: هرچند هنوز آمار سرقت هاي خرد کاسته نشده اما از تمامي ظرفيت هاي داخل و خارج از سازمان براي اين مهم، استفاده مي کنيم.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سردار «حسين اشتري» امروز در حاشيه نشست تخصصي دبيران قرارگاه هاي مبارزه با سرقت استان ها در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه هدف از راه اندازي قرارگاه مبارزه با سرقت، پيشگيري از وقوع اين جرم است، گفت: از سال 88، پليس با رصد وقوعات سرقت، دريافت که اين جرم رشد 30 درصدي داشته است بنابراين با تشکيل قرارگاه و اقدامات پيشگيرانه سعي کرديم اين افزايش را تحت کنترل درآوريم که خوشبختانه به اين توفيق، دست يافتيم.
 
جانشين فرمانده نيروي انتظامي از توقف رشد سرقت در تيرماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد و افزود: هرچند هنوز آمار سرقت هاي خرد کاسته نشده اما از تمامي ظرفيت هاي داخل و خارج از سازمان براي اين مهم، استفاده مي کنيم. ضمن اينکه در 4 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل نيز، ميزان کشف به کشف اين جرم، 16 درصد افزايش داشته است.
 
وي افزود: در وقوع جرائم خشن نيز شاهد کاهش هستيم هرچند هنوز براي ما رضايت بخش نيست اما اميدواريم در حوزه اين نوع جرائم نيز به توفيقات بيشتري يابيم.
 
سردار اشتري يادآور شد: اين نويد را به مردم مي دهيم تا پايان سال، موفقيت هاي بيشتري را در راستاي کاهش سرقت در کشور بدست آوريم.
 
اين مقام ارشد انتظامي، با اشاره به اينکه، پليس به دنبال آن است تااز روند رو به رشد سرقت ها کاسته شود، تصريح کرد: اين موفقيت حاصل تلاش ماموران پليس با تدبير فرمانده نيروي انتظامي و پس از تشکيل قرارگاه مبارزه با سرقت و با بکارگيري تمامي امکانات مي باشد.
 
وي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر برخورد با مالخران نيز گفت: در راستاي کاهش سرقت چندين طرح مبارزه با مالخران انجام شده که توفيقات خوبي نيز بدست آورديم و همکاري دستگاه قضايي نيز در اين امر مهم بوده است.
 
سردار اشتري از راه اندازي بانک اطلاعات اموال مسروقه خبر داد و اظهار داشت: مقدمات اين کار انجام شده و به زودي اطلاعات اين بانک کامل خواهد شد.
 
جانشين قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت، در پاسخ به اين سوال که به تازگي شايع شده برخي از سارقان توسط دستگاه هاي طلاياب اقدام به سرقت از منازل مي کنند، گفت: تا کنون متهمي را دستگير نکرده ايم که اعتراف به اين عمل کند هرچند اين امکان نيز وجود ندارد؛ سارقان با استفاده از تجارب خود از محل هاي نگهداري اموال گران قيمت در منازل با خبرند ضمن اينکه به مردم توصيه مي کنيم اموال ذي قيمت خود را در منزل نگهداري نکنند و با اين اقدام در پيشگيري از سرقت سهيم باشند.
 
وي از برگزاري جلساتي با خودروسازان در راستاي افزايش ضريب ايمني خودروها خبر داد و بيان داشت: از همکاري شرکت هاي خودروساز رضايت نداريم هرچند گام هاي مثبتي نيز توسط آنان برداشته شده است.
 
جانشين فرمانده ناجا، در خصوص آزادي سارقان از زندان توسط قوه قضائيه و بازگشت مجدد به چرخه سرقت گفت: قوه قضائيه، سازماني مستقل است و ما نمي توانيم در خصوص عملکرد آنان اظهار نظر کنيم، ما وظيفه داريم که پرونده هاي محکمه پسند به آنان ارائه دهيم، هرچند ما ازاين موضوع نگران هستيم اما دليل اين امررا از خود مسئولان اين قوه سوال کنيد.
 
به گفته سردار اشتري، نيروي انتظامي از طريق معاونت حقوقي و امور مجلس ناجا، پيشنهاد افزايش هزينه جرم براي مجرمان را به مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد داده است.

اشتري در بخش ديگري از سخنان خود، تصريح کرد: در تيرماه امسال در 14 استان هدف،  سرقت را تحت کنترل درآورديم به خصوص در استان هايي نظير: تهران، خراسان رضوي، خوزستان، کرمانشاه، فارس و مازندران آمار وقوع سرقت از يک تا 7 درصد کاهش و کشفيات نيز افزايش داشته است.

وي، افزود: ميزان کشف به وقوع اين جرم در تيرماه امسال نسبت به خرداد ماه، 68 درصد و کشف به کشف نيز 4 درصد افزايش داشته است.

جانشين قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت، يادآور شد: در سرقت منازل و مغازه نيز ما شاهد کاهش 2 تا 3 درصدي و در سرقت موتورسيکلت نيز شاهد کاهش 7 درصدي وقوعات بوديم. هرچند رشد وقوع برخي از سرقت ها کنترل شد اما به دنبال کاهش آن آمار نيز هستيم.

جانشين فرمانده نيروي انتظامي، با اشاره به اينکه اولويت هاي مبارزه اي 14استان هدف استخراج شد، بيان داشت: در  9 استان هدف، اولويت اول مبارزه با سرقت لوازم داخل خودرو است.

انتهای پیام/
برچسب ها: پلیس ، موقث ، حوادث ، کشور ، امسال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبداللهی
۱۰:۲۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
خیلی خوشحالم از نامه ای که به ریاست محترم قوه قضایی و وزیر محترم کشور و بازرسی ناچا در مورد سرقت خودرو پرایدم و علت و نکات ضعف ادامه سرقتها و درخواست خسارت وارده به جهت سرقت خودرو پرایدم از مقامات مسئول، مسئولین را بر آن داشت تا فکری اساسی برای جلوگیری از سرقتها داشته باشند ولی هنوز خسارت وارده به اینجانب جبران نشده است. بازنشسته ......