سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضای تفاهم نامه طرح پایلوت اولین شهر پایدار ایران

اولین پایتخت تمدن ایران به عنوان اولین شهر پایلوت انتخاب شد

طی تفاهم نامه‌ای همدان به عنوان اولین شهر پایلوت ایران انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در راستای امضای این تفاهم نامه مجید نصرتی رئیس دبیرخانه شهرهای اسلامی درباره  میزبانی ایران در نشست مجمع جهانی شهرهای اسلامی اظهار داشت: سال گذشته نشست مجمع جهانی شهرهای اسلامی به میزبانی شهر قزوین برگزار شد که در این نشست 23 کشور از 58 کشور اسلامی حضور  داشت و طی نتایج به دست آمده از این نشست ایران به مدت 2 سال به عنوان میزبان مجمع شهرهای اسلامی نیز انتخاب شد.

وی در ادامه گفت: طی برگزاری این نشست قرار بر آن شد که 2 شهر به عنوان شهر پایلوت (شهر سبز پایدار) از کشور ایران انتخاب شوند که یکی از این شهرهای انتخاب شده شهر همدان بود که به عنوان نامزد برای گرفتن جایزه شهر برتر شهرهای اسلامی نیز انتخاب شده است.

رئیس دبیر خانه شهرهای اسلامی افزود: همدان به همراه 13 شهر دیگر از کشورهای اسلامی نامزد دریافت این جایزه هستند و که امیدواریم  شهر دیگری نیز از ایران انتخاب شود.
 
*همدان از کهن‌ترین شهر ایران است

رضا میرزایی رئیس شورای شهر همدان در ادامه این نشست بیان داشت: همدان دارای 7هزار سال سابقه زیست محیطی است که می‌توان از آن به عنوان کهن ترین شهر کشور یاد کرد که با قرار گرفتن در دامنه‌های کوه‌ الوند و داشتن مناظر زیبا و خالی بودن از هر گونه از آلاینده‌های زیست محیطی دارای بستر مناسبی برای انتخاب شدن به عنوان شهر پایدار سبز است.

*با کیفیت بالا حقوق شهروندی را رعایت کنیم

در پایان این نشست سید محمد مجابی معاون مدیریت توسعه مجلس و حقوقی سازمان محیط زیست یادآور شد: شهرهای جهان بر اساس کیفیت زندگی رتبه بندی می‌شوند و اگر نتوانیم در این شهر کیفیت مطلوب زندگی را داشته باشیم حقوق شهروندی را رعایت نکرده‌ایم ، همچنین یکی از حقوق شهروندی داشتن سلامت است که تنها در یک محیط سالم امکان پذیر است.

وی خاطر نشان کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی توسعه پایدار به طور کامل تعریف شده است اما به دلیل عدم نگاه درست به توسعه پایدار و عدم وجود مدیریت یک پارچه و کلان به دیدگاه‌های توسعه‌ای مشکلات عدیده‌ای پیدا کرده‌ایم به طوری که در سال 91 قرار بود شهرها عاری از هر گونه آلودگی هوا باشند ، اما متأسفانه در حال حاضر بیش از 20شهر کشور درگیر آلودگی هوا هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.