سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

۱۳۵ میلیون متر مکعب آب سد رجایی در اختیار کشاورزان قرار گرفت

مدیر امور بهره‌برداری و نگهداری از سد شهید رجایی گفت: تاکنون ۱۳۵ میلیون متر مکعب از آب سد شهید رجایی در اختیار کشاورزان دشت تجن قرار گرفت.

حسن نوروز محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : از ابتدای فصل زراعی تاکنون حدود 135 میلیون متر مکعب از آب سد شهید رجایی برای کشاورزان دشت بزرگ تجن که بالغ بر 50 هزار هکتار بوده، رها سازی شد.

وی با اشاره به وضعیت آبگیری سد شهید رجایی در سال 93 که حدود 150 میلیون متر مکعب آب ذخیره شده بود، گفت: تلاش شد آب ذخیره شده بر اساس برنامه زمان بندی و نیاز اراضی شالیزاری پائین دست که از سوی همکاران در بخش بهر ه برداری مقدار آن روزانه اعلام می شود رها سازی تا از آب موجود نهایت استفاده صورت گیرد.

مدیر بهره برداری سد شهید رجایی ساری با بر شمردن ویژگی این سد مخزنی شهید رجایی ساری از جمله حجم قابل تنظیم آن که بالغ بر 200 میلیون متر مکعب است، افزود: امسال علاوه بر استفاده از آب ذخیره شده ای که در قبل از فصل زراعی انجام شده بود از آب بهنگام رودخانه تجن و سیلاب ها یی که در خرداد و تیر ماه در منطقه داشتیم، نهایت استفاده صورت گرفت.

وی با اشاره به استقبال مردم جهت بازدید از سد شهید رجایی و دریاچه آن، تعداد آن را در سال بالغ بر 120 هزار نفر اعلام کرد و گفت: اگر زیر ساخت های آن در بخش گردشگری آماده شود این تعداد به چندین برابر افزایش می یابد.

سد شهید رجایی در 41 کیلومتری جنوب ساری از نوع بتنی دو قوسی با ارتفاع 138 متر بر روی رودخانه دو دانگه یکی از سرشاخه های اصلی تجن قرار داد که در سال 76 به بهره برداری رسید و دشت تجن را در مواقع خشکسالی و کم آبی سیراب می‌کند.

برچسب ها: سد ، رجایی ، کشاورزان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.