سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

حمله آمریکا به داعش یک تاکتیک سیاسی مبهم است/ دامن زدن به وضعیت نامشخص جنگ در عراق

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: حملات آمریکا به گروه تروریستی داعش یک تاکتیک سیاسی مبهم است، چرا که این حملات آسیبی به این گروه تروریستی وارد نمی‌کند بلکه بر وضعیت نامشخص جنگ در عراق دامن می‌زند.

"جعفر قنادباشی"  در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در مورد حمله آمریکا به داعش اظهار داشت: هدف گروه تروریستی داعش تحریف و کشتن مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.
 
وی افزود: این حملات زمانی صورت گرفت که فاصله گروه تروریستی داعش به شهر اربیل به کمتر از 30 کیلومتر رسید و این گروه تروریستی توانسته بود سد بزرگ موصل را تصرف کند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: زمانی که گروه تروریستی داعش به منطقه کردنشین نزدیک شد جنگنده‌های آمریکا حملات خود علیه این گروه تروریستی را آغاز کردند و این عملیات زمانی گسترده‌تر خواهد شد که به شرط آمریکا، که همان تشکیل دولت وحدت ملی عراق است، گردن نهد.
 
قنادباشی درباره حمله گروه تروریستی داعش به مسلمانان منطقه خاورمیانه اظهار داشت: آمریکا و این گروه تروریستی برای سرنگونی دولت سوریه، ضربه زدن و سرنگونی دولت عراق به کشتن مسلمانان روی آوردند.
 
وی با اشاره به ارائه تسلیحات و آموزش به این گروه تروریستی ادامه داد: هزینه آموزش‌ گروه تروریستی داعش را کشورهای دوست رژيم صهيونيستی همچون اردن،  ترکیه و عربستان به تشويق آمريكا  پرداخت می‌کنند.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکایی‌ها به دنبال تجزیه کردستان و عراق هستند تا ضربه‌ای به منطقه بزنند و حمله آنها به گروه تروریستی داعش نه برای منافع عراق بلکه برای رسیدن به اهدافی دیگر است.
 
وی افزود: دو مسئله مهم برای حمله آمریکایی‌ها به داعش وجود دارد یکی از مسائل این است که حرکت این گروه تروریستی به سمت و سوی چاه‌های نفت عراق و دیگری جلوگیری از ورود آنها به کردستان است.
 
قنادباشی در پایان با توجه به وابستگی گروه تروریستی داعش به رژيم صهيونيستی خاطرنشان کرد: این سیاست دوگانه آمریکا نشان دهنده ضد‌آمريكایی اعلام كردن گروه تروریستی داعش است.

انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، امریکا ، عراق ، اربیل ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انار
۰۷:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۳
چرا امریکا به هر تروریستی حمله می کند ان تروریست قوی و قویتر می شودچون بچه خودشان است به امریکا اعتماد نکنید