سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی تاکید کرد؛

احداث زیرگذر جوادیه منوط به همکاری بیشتر شرکت راه آهن است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ساخت زیرگذر جوادیه یک خواست اجتماعی است که باید با همکاری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی روند پیشرفت آن تسریع یابد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اظهار کرد: پروژه ساخت زیرگذر جوادیه دقیقا در ایستگاه مرکزی راه آهن واقع شده که همین امر روند پیشرفت پروژه را سخت و دست و پاگیر کرده است.

مازیار حسینی با بیان اینکه در این پروژه امکان خارج کردن تمام خطوط از مدار و سرعت بخشیدن به انجام پروژه وجود ندارد، افزود: در این پروژه باید خطوط یک به یک در اختیار ما قرار بگیرد و پس از انجام عملیات عمرانی، خط بعدی واگذار شود.

حسینی با تاکید بر اینکه این پروژه، خواست شهروندان به خصوص شهروندان منطقه جوادیه است، تصریح کرد: از شرکت راه آهن می خواهیم که روند واگذاری خطوط به معاونت فنی و عمرانی را تسریع بخشیده و همکاری بیشتری برای انجام این پروژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه تخریب پل قدیمی جوادیه جزو خواسته های شرکت راه آهن برای اجرای طرح های توسعه ای است، خاطرنشان کرد: برای تخریب این پل چاره ای جز ساخت زیرگذر جوادیه نداریم و به طور حتم زمان بهره برداری از آن منوط به همکاری شرکت راه آهن است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تخریب کامل پل قدیمی، نیازمند تمهیدات مختلفی از قبیل توقف موقت فعالیت خطوط ریلی زیر پل و احداث سازه نگهبان است. هم اکنون سازه نگهبان در نظر گرفته شده برای اجرای این عملیات وارد کارگاه پروژه شده و به طور همزمان، برش تیرهای عرضی عرشه که نیاز به نصب این سازه ندارد، آغاز شده است. 

گفتنی است، رمپ جنوبی پروژه احداث زیرگذر جوادیه، از خیابان نوری در محله جوادیه آغاز شده و پس از عبور از زیر خطوط راه آهن(به واسطه یک زیر گذر 80 متری مسقف) وارد یک زیرگذر ترانشه باز می شود. این مسیر در ادامه به منظور عبور از زیر یکی از معابر محلی منطقه که قرار است با هدف دسترسی آسان به ایستگاه مترو غرب پل جوادیه احداث شود، وارد زیرگذری 13 متری می شود. رمپ شمالی زیرگذر جوادیه که این مسیر را به میدان بهداری متصل می کند، درواقع آخرین مقطع اجرای پروژه به شمار می رود.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.