سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان هواپیمایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ارتفاع کم می تواند یکی از دلایل سقوط باشد/از دست رفتن یک موتور دلیل اصلی سقوط نیست

اگر جعبه سیاه صدمه قابل توجهی ندیده باشد با توجه به امکانات کشور ظرف چند روز آینده بررسی خواهد شد اما اگر آسیب جدی باشد باید از کارشناسان اوکراینی و خارجی دعوت شود.

جهانگیریان در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:اطلاعات نشان می دهد هواپیما یکی از موتورهاش در حین صعود با مشکل مواجه شده است.

وی تصریح کرد: همه هواپیماها  طراحیشون بطوری است که اگر یک موتور از دست برود بتوانند به سلامت به پرواز ادامه دهند و یا بتوانند به راحتی به زمین بنشینند و در خصوص سقوط این هواپیما نیز باید بررسی شود چرا هواپیما با یک موتور سالم نتوانسته روی زمین بنشیند و همچنین ارتفاع کم می تواند یکی از دلایل سقوط باشد.

وی در ادامه افزود:جعبه سیاه دیروز پیدا شد و در سازمان هواپیمایی کشوری در حال تلاش هستند تا اطلاعات استخراج شود و براساس اطلاعات علت اصلی سقوط مشخص شود اما علت های اصلی و فرعی متفاوتی وجود دارد و در کارگروه 11 گانه ای که طبق قانون تشکیل شده از لحاظ فنی و نیروی انسانی این موضوع مورد بررسی قرار خواهدگرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی عنوان کرد:این اطمینان را به مردم می دهیم که با دقت در اسرع وقت بتوانیم دلیل سقوط را اعلام کنیم و با دقت و رعایت استانداردها در آینده شاهده مسائل این چنینی نباشیم، خسارت جانی تخمینی ندارد چون جان هر شهروند مهم است و ابعاد خسارت جانی بیشتر از خسارت مالی است.

در جلسه دیروز هیئت دولت، رئیس جمهور دستور پیگیری به وزارت بهداشت داد و طبق ضوابط مسئولیت برعهده شرکت هواپیمایی حامل است و هیئت دولت با دستور رئیس جمهور بر روی ا ین موضوع فعال است و تلاش می کنیم تا از نظر مالی و درمانی به آسیب دیدگان فشاری وارد نشود.

جهانگیریان در ادامه عنوان کرد:اگر جعبه سیاه صدمه قابل توجهی ندیده باشد با توجه به امکانات کشور ظرف چند روز آینده بررسی خواهد شد اما اگر آسیب جدی باشد باید از کارشناسان اوکراینی و خارجی دعوت شود.

وی افزوددیروز از شرکت طراح هواپیما و سازنده دعوت کردیم برای بررسی طبق قوانین و بررسی اسناد و مدارک و اگر لازم باشد جعبه سیاه به کشور مربوطه ارسال خواهد شد.

این هواپیما  از اصفهان به سمت تهران حرکت کرده بدون گزارش هیچ مشکلی روزهای گذشته هم پرواز داشته و تحت نظارت نیز قرار داشته است  و ما مدارک و شواهد را بررسی خواهیم کرد و از هیچ کوتاهی نمی گذریم و شواهد نشان می دهد عملیاتی که روی هواپیما انجام شده طبق ضوابط بوده است.

جهانگیریان در پایان تاکید کرد:اشکال در یک موتور هواپیما نباید منجر به سانحه شود و به گونه ای طراحی شده که بتوانند با یک موتور به پرواز خود ادامه دهند بنابراین از دست رفتن یک موتور دلیل اصلی سقوط نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: سقوط ، هواپیما ، ارتفاع ، موتور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
اینکه گفته میشود خلبان وکمک خلبان متوجه ازدست رفتن موتور نمی شود درست نیست موتور سمت راست درست در زمان nose upشدن ازدست رفته که بلافاصله کمک خلبان متوجه شده وبه خلبان گزارش میکند.در ضمن از اشتباهات خلبان گردش به راست خلبان عنوان میشود در حالی که تنها موتور باقی مانده احتمالا به دلیل گرمای بیش از حدهوا و وزن زیاد عملکرد موردانتظار نداشته وخلبان برخورد با ساختمانهای پیش رو راپیش بینی میکند وبه گردش به راست تن میدهد .ای کاش یک بار هم کسانی که مجوز بلند مرتبه سازی را در این منطقه صادر کردند موردباز خواست قرار میگرفتند،واینکه چرا در اوج تابستان این هواپیما مجوز داشته بیش از 35مسافر سوار کندوچرا وقتی دما از 38درجه فراتر رفته ، این هواپیما اجازه پرواز گرفته
همشهری
۲۰:۴۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
هواپیمای ملخی مال چه سالیه حتما سال غار اصحاب کهف
محسن
۱۸:۵۶ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
آقا استعفا بده. استعفا. کم دروغ تحویل مردم بده
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
آقای رئیس هواپیمائی کشوری ، کشته شدن 39 نفر از مردم بی گناه به علت سقوط هواپیما یک امتیاز منفی برای سازمان هواپیمائی کشوری است ، که رکورد بالائی در همه زمینه ها از جمله تاخیر های بی سابقه و رکورد داردبین المللی و پائین بود کیفیت خدمات و 0000 ، در سر سانحه هم مسئولا ن ذیربط مثل این که با کشته شدن 39 نفر فتح الفتوح کرده اند، خیلی راحت از پرداخت خسارت و رسیدگی هائی که نتیجه آن هیچ وقت معلوم نمی شود و تاثیری در اصلاح امور این سیستم حمل و نقل ندارد .
خوب است ، حضرات که کرایه های سنگینی هم برای حمل و نقل هوائی می گیرند ، لااقل روی سلامت پرواز و کنترل های لازم و رعایت چک لیست هاتاکید بیشتری اعمال و انشاء الله از بروز موارد مشابه جلوگیری و مقصرین این سانحه هم به مجازات عملشان برسند .
ناشناس
۱۷:۳۳ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
هوا طوفاني بوده شرايط ديد هم نا مساعد ماس مالي كنيد بره بابا
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
با سلام
این آقا به این جوانی چطور رئیس هواپیمایی کشوری شده که باعث مرگ 40 انسان بی گناه شده ، لطفاً سوابق کاری مرتبط با صنعت هوایی و رزومه کاریشان را بنویسید .
افشین
۱۴:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
باز میخوان همه چی رو بندازن گردن خلبان بدبخت مثل حادثه اسکانیا
روح اله
۱۳:۲۴ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
حتما میخواهید بگید خلبان مقصر بوده ، آره...؟؟؟!!!
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۳
چند روز دیگه میگن وزن زیاد مسافرا عامل سقوط شد وگرنه هواپیما به این خوبی امریکا هم نداره