سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش پزشکان در موسم حج مهم است

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به نقش کلیدی پزشکان گفت: حضور پزشکان موجب آرامش خاطر زائران است و در لحظات بحرانی می‌توانند تأثیرات مثبتی در سلامت حجاج ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در همایش پزشکان حج تمتع با اشاره به نقش کلیدی و اساسی برخی افراد در حج گفت: پزشکان در کاروان‌ها از افرادی هستند که حضور آنان موجب آرامش خاطر زائران است و در لحظات حساس و بحرانی می‌توانند نقش‌آفرین باشند.


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اشاره به اهمیت امنیت و سلامت و تأکید آن در روایات مختلف اسلامی اظهار داشت: سلامت و امنیت دو محور اساسی در پیشرفت هر جامعه‌ای است.به لحاظ معنوی نیز این دو مقوله نقش برجسته‌تری خواهند داشت.


وی با اشاره به نقش خدمت‌گذاری به حجاج افزود: همه ما موظف هستیم در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنیم تا مجموعه پزشکی بتوانند نقش برجسته و موثر خود را در سلامت زائران ایفا کنند.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در توصیه‌ای به حجاج گفت: باید محور اصلی خود را در این سفر مشخص کرد که ابتدا کار را برای خدا و خدمت به مردم انجام داد.اگر این مسئله حل شود یقیناً به آثار و برکات حج دست پیدا خواهیم کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: تعامل و مدارا با حجاج و بویژه بیماران ، ارجاع بیمار به پزشک دیگر در صورت عدم تشخیص بیماری از نکاتی است که پزشکان در موسم حج باید نسبت به آن توجه لازم را داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در ادامه بیان داشت: گفتار درمانی و گفتگوی پزشک با بیمار برای داشتن رژیم غذایی مناسب و برنامه روزانۀ صحیح از نکاتی است که می‌تواند از بسیاری از مسائل بیماری حجاج جلوگیری کند.


حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در خصوص تغذیه حجاج نیز تأکید کرد: در بحث تغذیه حجاج باید بازنگری جدی شود تغییرات بسیار خوبی طی چند سال گذشته صورت گرفته است اما مورد رضایت شخص بنده نیست.


وی همچنین در ادامه افزود: در حوزه اطلاع رسانی ضعفهای جدی وجود دارد گاهی در کاروان‌ها به حجاج گفته می شود که نیازی به همراه داشتن داروهای خاص نیست و همه انواع آن در بیمارستان موجود است.در صورتی که این اشتباه بزرگی است. بحث بیماریهای خاص جدا است و زائران باید داروهای مصرفی خود را به همراه داشته باشند.


وی با اشاره به اهمیت انتقال ایده‌ها در سفر گفت: پزشکان باید مسائلی که در سفر می بینند همچون اشکالات موجود در تغذیه را منتقل کنند تا با کمک یکدیگر بسیاری از مشکلات پیش روی سفر معنوی حج و سلامت زائران حل شود.


نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در خصوص بحث اعتیاد زائران نیز بیان داشت: در سالهای گذشته وضع مناسبی نداشتیم و در جده و مدینه دستگیریهای بسیاری صورت می‌گرفت که افراد همراه خود مواد مخدر داشتند این مسئله آبروی نظام را بسیار می برد.خوشبختانه طی چند سال اخیر هیچ موردی در خصوص انتقال مواد مخدر به عربستان نداشتیم.


وی در ادامه افزود: ممکن است فردی به همراه خود مواد مخدر نداشته باشد ولی  فرد دارای اعتیاد باشد و این به مدیران توصیه کرده‌ایم که به زائران خود بگویند از این فرصت معنوی برای ترک اعتیاد استفاده کنند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: نوع ویروس‌ها و میکروب‌هایی که در حج وجود دارد نوع خاصی است که هر سال به یک کار پژوهشی نیاز دارد تا نسبت به آن درمان مناسبی صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حجاج ، موثر ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.