سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساندی تلگراف گزارش داد؛

داعش مانند وبا در عراق و سوریه گسترش یافته است

روزنامه ساندی تلگراف در سرمقاله امروز خود با اشاره به تهدیدات و خطرات داعش اعلام کرد که این گروه مانند وبا در عراق و سوریه گسترش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران روزنامه ساندی تلگراف در سرمقاله امروز خود با اشاره به خطرات داعش، اعلام کرد که این گروه دارای افکاری قرون وسطایی است و همانند وبا در عراق و سوریه گسترش یافته است.

این روزنامه نوشت: داعش تهدید خطرناکی است که باید با آن مقابله کرد؛ چرا که دیدگاه این گروه به زندگی قرون وسطی بازمی گردد و این گروه سعی دارد تا تمامی اقلیت‌های دینی را ازمیان برده واقدام به اجرای شریعت وبرپایی خلافت بکند.

این روزنامه در ادامه سپس نوشت: داعش مانند وبا در سوریه و عراق گسترش یافته و با تهدید بغداد به سمت مناطق کردنشین درحال حرکت است. تهدید این گروه باعث شده است تا هزاران تن از اقلیتهای دینی مانند مسیحی و ایزدی از ترس کشته‌شدن مجبور به فرار از سرزمینهایشان شوند.

این روزنامه همچنین نوشت: نتیجه گسترش داعش بحران انسانی در عراق و تهدیدی برای ثبات منطقه و چالشی برای امنیت غرب به شمارمی‌رود؛ چرا که سخنگوی داعش تعهد کرده است تا آمریکا را خوار کرده و پرچم خود را بر فراز کاخ سفید به اهتزاز درمی‌آورد.

این روزنامه در پایان سرمقاله خود افزود: بسیاری از مبارزین خارجی در صفوف این گروه وجود دارند و آمریکا شمار افرادی را که دارای گذرنامه‌های اروپایی هستند، حدود سه هزار نفر تخمین زده است.

این روزنامه همچنین با بیان اینکه غرب باید در جلوگیری از داعش کمک کند به سخنان سر ریچارد دانت ژنرال بازنشسته ارتش انگلیس اشاره می‌کند که گفته است؛ غرب با حمله به عراق در سال 2003 در ایجاد شرایطی که منجر به ظهور این گروه شد، سهیم می‌باشد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.