سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملامحمد: بزرگترین گردهمایی ورزشی توسط فوتبال هر هفته برگزار می شود

امروز مسئولین فدراسیون با آیت اله صدیقی امام جمعه موقت تهران دیدار کردند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیته فرهنگی در ابتدای این نشست گفت: فوتبال یک پدیده اجتماعی است که با ابعاد مختلف فرهنگی روبه رو است. در 4 سال گذشته اتفاقات خوبی در قسمت فرهنگی ایجاد شده است . مهمترین آنها شامل ساماندهی تشکیلات فرهنگی در سطح باشگاهها و هیات فوتبال استانهاست که بیش از 100 باشگاه دارای مسئول کمیته فرهنگی شده اند. کمیته فرهنگی براساس فعالیت های اجتماعی گام های موثری در این زمینه برداشته است و از سوی دیگر فوتبال به خودی خود دارای موهبت اجتماعی گسترده ای است به طوری که این پدیده اجتماعی در سطح اول دنیا مطرح شده است. حس تعامل همکاری، احساس مسئولیت و احساس گذشت در طول 90 دقیقه بازی اجرا می شود.

رئیس کمیته فرهنگی در ادامه افزود: بزرگترین گردهمایی ورزشی هفتگی توسط فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هر هفته برگزار می شود که به دنبال آن جمع کثیری از جوانان در ورزشگاهها حاضر می شوند. نفس فوتبال خود یک حرکت فرهنگی تلقی می شود. و برای بهره برداری از این فرصت بوجود آمده نهادهای فرهنگی باید نظارت مستقیم داشته باشند که متاسفانه در این زمینه همکاری گسترده ای با فوتبال وجود ندارد.

ملامحمد ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات فرهنگی برنامه ریزی برای تیم های ملی در رده های مختلف (آقایان و بانوان) در آکادمی ملی فوتبال است. فعالیت های متنوعی از قبیل آموزشی، فرهنگی و تفریحی برای آنها در کمپ تیم های ملی به نحو احسن در نظر گرفته می شود. همچنین هیات مذهبی جامعه فوتبال را راه اندازی کردیم در شش سال، بیش از 40 جلسه هیات مذهبی را با حضور جمع کثیری از بازیکنان، مربیان و اهالی فوتبال برگزار کردیم. به نظر من باید فعالیت های مذهبی – ورزشی به طور گسترده تداوم داشته باشد.

وی در پایان گفت: فوتبال یک پدیده اجتماعی است که با ابعاد مختلف فرهنگی روبه رو است. برای هدایت نسل جوان و کمک به باورها و ارزش های اخلاقی، انسانی و فرهنگی آنها، نهادهای مسئول به کمک فوتبال بیایند و سهمی از توسعه فرهنگی اجتماعی مخاطبان را برعهده بگیرند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.