سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پرستاری خبر داد

استفاده از فرمول نسبت پرستار به بیمار به جای پرستار به تخت در تخصیص نیروی انسانی

معاون پرستاری وزارت بهداشت با هدف معرفی طرح «نهضت توسعه و تعالي مراقبت و پرستاري در نظام سلامت کشور» و همچنین بررسی وضعیت پرستاری مراکز درمانی قم و آگاهی از مشکلات این حوزه در امروز به قم سفر کرد.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ محمد میرزابیگی با حضور در جمع نمایندگان جامعه پرستاری استان قم و استماع پیشنهادها و مشکلات کادر پرستاری استان، ضمن پاسخگویی به سوالات و مشکلات حضار، به تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رفع کمبودهای نیروی پرستاری و تامین انتظارات  این قشر پرتلاش حوزه سلامت پرداخت.

وی در این نشست صمیمی با تاکید بر  تلاش در راه رضای خدا در انجام وظائف محوله بالاخص در شغل پرستاری گفت: اگر تغییراتی در نحوه اجرای برنامه‌ها صورت گرفته دلیل بر تغییر هدف نیست بلکه تغییر در مسیر و شیوه انجام امور است تا در دستیابی به اهداف موفقیت بیشتری حاصل شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در خصوص مسائل و مشکلاتی که از جانب پرستاران مطرح می‌شود، تصریح کرد: من هم از جمع پرستاران هستم و تقریبا 16 سال به انجام خدمات پرستاری و بالینی مشغول بودم  و با مشکلات و کمبودهای کار پرستاری آشنا هستم ولی مهم این است که ابتدا مشکلات سطح بندی و اولویت بندی شوند و سپس به ترتیب اهمیت و سیاستها و با توجه به منابع و اعتبارات، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا منجر به نتیجه شود.

میرزابیگی در ادامه افزود: بخشی از مسائل در سطح دانشگاه و مراکر درمانی قابل حل می‌باشند و برخی منوط به تمامی کارمندان دولت در سراسر کشور می‌باشد و تنها مربوط به یک رده شغلی نمی‌شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص نحوه تخصیص نیروی پرستاری به مراکز درمانی گفت: دیگر از روش محاسباتی نسبت پرستار به تخت استفاده نمی‌شود و به جای آن از فرمول نسبت پرستار به بیمار استفاده می‌شود که در حال حاضر به دنبال تعریف استانداردی برای این روش متناسب با ساختار بیمارستانها و با توجه به ویژگی‌های کشور و منابع و مصالح آن هستیم.

وی در ادامه به معرفی طرح نهضت توسعه و تعالي مراقبت و پرستاري درنظام سلامت کشور و چالش‌ها، رویکردها، الزامات و اقتضائات آن در افــــق آینـــده پرداخت و بر حرکت از پرستاری سنتی به سوی  پرستاری حرفه‌ای و فراحرفه‌ای تاکید کرد.

در ادامه این این جلسه دکتر مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، جعفری رئیس سازمان نظام پرستاری استان و براتی مدیر دفتر پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی قم ضمن بیان گزارشی از تعداد پرستاران و عملکرد پرستاری استان، کمبودها و نیازهای کادر پرستاری استان را به اطلاع دکتر میرزابیگی رساندند.

نشست با هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم، جلسه مشترک با اعضای سازمان نظام پرستاری استان و همچنین بازدید از مراکز درمانی قم از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه دکتر میرزابیگی به شهر قم می‌باشد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.