سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولین نمایشگاه دستاوردهای کار آفرینان تهران در حال برگزاری است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک گفت:‌اولین نمایشگاه دستاوردهای کار آفرینان شهر تهران در بوستان قیطریه در حال برگزاری است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سعید کارگران گفت:‌در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کار آفرینی و به منظور نمایش تولید کالاها و خدمات برای بازدید کنندگان و علاقه مندان، خصوصا جوانان اولین نمایشگاه دستاوردهای کار آفرینان شهر تهران به همت سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران در بوستان قیطریه در حال برگزاری است.

وی بیان کرد:‌این نمایشگاه که به مناسبت هفته کار آفرینی و به همت سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های  اجتماعی شهرداری تهران به عنوان متولی حوزه اجتماعی شهرداری تهران و به عاملیت سازمان، حوزه اجتماعی مناطق 22گانه تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد جهاد دانشگاهی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور،مرکز هدایت و حمایت از کار آفرینان علمی کشور، نشریات تخصصی حوزه کار آفرینی و کسب و کار، دانشکده کارآفرینی، سازمان‌های مردم نهاد، اتحادیه صنایع دستی کشور، سازمان بسیج علمی کشور، صندوق مهر امام رضاع(ع)،بانک قرض الحسنه رسالت، اداره کار آفرینی و  اشتغال سازمان زندان‌های استان تهران و با مشارکت مرکز خدمات اجتماعی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه یک دایر گردیده است که از 13 لغایت 19مرداد ماه سال جاری با  حضور 70غرفه در بوستان قیطریه به فعالیت می‌پردازد.

ضمن این که کار آفرینان از این نمایشگاه استقبال کردند، اولین نمایشگاه دستاورد‌های کار آفرینان شهر تهران که به همت سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهر تهران و با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر در پارک قیطریه در حال برگزاری است، فضای بسیار خوبی به جهت انتقال تجربیات کار آفرینان برجسته و طراز  اول کشور به کار آفرینان و جوانان علاقه  مندی  است که به دنبال کسب و کار آزاد هستند و همچنین این نمایشگاه در درب شمال غربی بوستان قیطریه میزبان کار آفرینان است.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های  اجتماعی و رفاه شهرداری تهران در ادامه با اشاره به این که نمایشگاه هم گذر مهارت است هم نمایشگاه دستاوردهای کار آفرینان شهر تهران تصریح کرد:‌در این نمایشگاه سعی شده است در تمام غرفه‌ها مراحل تولید زنده محصولات به نمایش گذاشته شود تا علاوه بر آشنایی جوانان با مراحل تولید کسب و کار، مورد مشاوره متخصصین و مربیان آن رشته نیز قرار گیرند.

لطفی به ارائه مشاوره رایگان تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌های  حاضر در این نمایشگاه در غرفه‌ها اشاره و افزود: هر غرفه تخصصی در مورد حوزه فعالیت‌ها به ارائه خدمات مشاوره رایگان به شهروندان و مراجعه کنندگان به غرفه می‌پردازند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه مسابقات با مضامین کار آفرینی، خلاقیت و کسب و کار برگزار می‌شود، همچنین طبق برنامه ریزی‌های انجام شده از کار آفرینان برجسته و طراز اول کشور نیز دعوت شده است تا تجربیاتشان را در اختیار کارآفرینان و جوانان قرار دهند. ضمن این که جوایزی به شرکت کنندگان این مسابقات اعطا می‌شود.

معاون توانمند سازی و مشارکت‌های اجتماعی و رفاه شهرداری تهران خاطرنشان کرد:‌غرفه‌های زنبور عسل، کامپیوتر و الکترونیک، رباتیک،  چرم و پوست مثبت معرق، جاجیم و گلیم، سفال، حکاکی روی شیشه و غرفه ماساژ از جمله غرفه‌های حاضر این نمایشگاه است و افرادی که در گذرهای مهارت، آموزش  می‌بینند گواهیمانه گذر مهارت به آن‌ها اعطا می‌شود.

*جشن اختتامیه شمسه 3 در باغ موزه دفاع مقدس

شهرام پاشایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:‌در این اختتامیه از 12نفر از برگزیدگان منطقه یک تجلیل می‌شود.
وی بیان کرد: همزمان با اختتامیه شمسه3، افتتاح شمسه 4 شهر تهران نیز صورت می‌گیرد.
رئیس اداره فرهنگی منطقه یک تصریح کرد:‌در این جشن از برگزیدگان شمسه هر منطقه، مدیران محلات، مسئولین خانه‌ها و برترین‌ها تقدیر می‌شود.
وی اظهار داشت: هر منطقه موظف است از برترین‌های محله خود بنر روی پرتال‌های محل را نصب کند.
پاشایی خاطرنشان کرد: زهرا نیکوکار نفر اول ترتیل قرآن از محله ازگل در استان تهران، سید مهدی طباطبایی نفر دوم در ترتیل استان تهران، مجتبی قدبیگی از محله تجریش نفر اول در ترتیل استان تهران، عابد خلفی از محله دار آباد نفر سوم ترتیل بزرگسالان در استان تهران، امیر ارسلان احمدی نژاد از محله ازگل نفر اول درکاریکاتور استان تهران، سمیه قشقایی از تجریش نفر سوم در کاریکاتور، مجید نقدی از تجریش در عکس نفر اول استان تهران، منصوره شاهسون از تجریش نفر سوم نهج البلاغه استان تهران، ایلناز صفی‌یاری از محله باغ فردوس نفر دوم در فیلم در استان تهران، فاطمه سید ناصری از محله دارآباد نفر اول در خوشنویسی در استان تهران، ساناز سلیمانی از محله شهرک نفت نفر دوم در خوشنویسی استان تهران و علی زرگر رتبه اول در اذان در استان تهران هستند.


*تعداد ایستگاه‌های تندرو در شمال تهران به 15عدد رسید

پوریا محمدیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌با هدف سهولت در تردد مسافر و تشویق شهروندان به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های توقف در مسیر خطوط 9و6اتوبوس‌های تندرو در شمال تهران افزایش یافت.

وی بیان کرد:‌جهت احداث ایستگاه‌ها، عملیات عمرانی و ترافیکی، چون سکوسازی ایستگاه‌ها،نصب سر پناه‌ها و روشنایی آن‌ها با هزینه‌ای بالغ بر 40میلیارد ریال اجرا شد و با اتمام آن‌ها تعداد ایستگاه‌های موجود در خطوط 9و6 در محدوده منطقه یک به 15 ایستگاه رسیده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه یک تصریح کرد: در راستای توسعه و بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش خطوط اتوبوس‌های تندرو، پروژه افزایش ایستگاه‌های توقف خطوط9و6 در منطقه یک اجرا شد و ایستگا‌های جدید در مسیر خطوط واقع در بزرگراه امام علی(ع) و شهدای ارتش احداث شد.
وی اظهار داشت:‌ایستگاه‌های آراج، ازگل شمالی و جنوبی، پیام نور شمالی و جنوبی، شهید محلاتی شمالی و جنوبی، قائم شمالی و جنوبی، کوثر شمالی و جنوبی در این مسیر  اجرا شده که برای راه اندازی آن‌ها از کندروهای بزرگراه شهدای ارتش استفاده شده است.

محمدیان خاطرنشان کرد: خط9 از مسیرهای بزرگراه ارتش و بزرگراه امام علی(ع) عبور می‌کند و بهره برداری از این خط کاهش آلودگی هوا، ترافیک سنگین،کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی تردد عابرین و راکبین را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/






تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.