سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان //

تبخیر سالیانه 4 هزار میلی‌متر آب در سیستان و بلوچستان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان گفت: میزان تبخیر آب در سیستان و بلوچستان سالیانه 4 هزار میلیمتر است که این رقم در کشور 2100 میلیمتر می باشد

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان .، احمد عاقبت بخیر افزود: در استان کل آب مورد نیاز بخش های مختلف در حدود 5 میلیارد متر مکعب بوده که در حال حار حدود 3 میلیارد متر مکعب آن قابل تامین و استحصال می باشد.

وی تصریح کرد: اجرایی شدن طرح انتقال آب دریای عمان به شهرهای استان یکی از پروژه های ملی است که در صورت عملیاتی شدن می توان بخش عمده ای که کمبود آب استان را جبران کرد.

وی از تشکیل شبکه های پایین دست سدهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 12 سد در استان در دست مطالعه و ساخت است که با ساخت این سدها حجم وسیعی از روان آب ها مهار می شود.

عاقبت بخیر یکی از معضلات استان را خروج روان آبها از مرزهای استان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: بیش از 94 درصد آب استان در بخش کشاورزی صرف می شود و با اجرای طرح های آبیاری نوین می توان از روان شدن آب در شهرها و تبخیر آن جلوگیری کرد و حدود 70 درصد در مصرف آب صرفه جویی کرد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه استان در ادامه گفت: تمام منابع آبی مرکز استان وابسته به آب های زیر زمینی است و از آنجا که هیچ منبع آب سطحی و یا سد مخزنی در این منطقه وجود ندارد استفاده از منابع آب های زیر زمینی حیاتی و الزامی است.

وی افزود: سالیانه 2 میلیارد متر مکعب برداشت از آب های زیر زمینی در مرکز استان داریم که 1.4 میلیارد متر مکعب آن تجدید ناپذیرند

  انتهای پیام //

.
برچسب ها: تبخیر ، آب ، سالیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.