سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

13 منطقه تحت پوشش محیط زیست سیستان و بلوچستان وجود دارد .

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 500 هزار هکتار معادل 9/7 درصد از مساحت استان زیر پوشش حفاظتی این اداره کل قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، ˈخسرو افسریˈ افزود: سیستان و بلوچستان دارای 13 منطقه شامل پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده، آثار طبیعی ملی و مناطق شکار ممنوع است.

وی اظهار کرد : نیروهای مردمی یگان حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان را در زمینه حفاظت و صیانت از مناطق زیر پوشش و گونه های جانوری منحصر به فرد در استان یاری می کنند.

وی گفت: در زمینه فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست سیستان و بلوچستان کتابی با نام ˈانسان و محیط زیستˈ توسط این اداره تالیف و بر اساس تفاهم نامه با اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار این سازمان قرار گرفته تا فرهنگ صیانت از محیط زیست به عنوان ثروت ملی از سنین پایین تر در مدارس آموزش داده شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حفاظت از منابع و ثروتهای زیست محیطی نیازمند فرهنگ سازی در سطح جامعه است افزود: این سازمان در رابطه با حفاظت از محیط زیست تفاهم نامه هایی با دیگر سازمان ها از جمله دانشگاهها و هلال احمر امضا کرده و اقدامات مشترکی را در این زمینه در دستور کار دارد.

  انتهای پیام //


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.