سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم تاریخ در آینه ورزش

امروز یکشنبه 19 مرداد 1393 هجری شمسی برابر با 13 شوال 1435 هجری قمری و 10 آگوست 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، امروز یکشنبه 19 مرداد 1393 هجری شمسی برابر با 13 شوال 1435 هجری قمری و 10 آگوست 2014 میلادی است.

 66 سال پیش در چنین روزی در نخستین دوره بازی‌های المپیک پس از جنگ جهانی دوم که در سال 1948 در لندن برگزار شد. در مسابقات دو و میدانی امیل زاتوپک دونده نامدار کشور چک و اسلواکی در دو 10000 متر توانست به عنوان نخست و مدال طلا دست یابد او در 29.56.01 مسافت مسابقه را دوید و مقام نخست را کسب کرد.
 
56 سال پیش در چنین روزی در مسابقه دو میدانی دو جانبه بینن تیم‌های آمریکا و شوروی، ریا کوفسکی در ماده پرش سه گام یک رکورد جدید جهانی به نام خود ثبت کرد او 16.59 سانتی‌متر پرید و به این ترتیب رکورد پیشین جهان را که متعلق به داسیلوا از برزیل بود سه سانتی‌متر افزایش داد.
 
54 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری ایران به پایان رسید و این وزنه‌برداران به مقام قهرمانی رسیدند.
 
در مگس وزن نادر جعفرزاده از خوزستان، در خروس وزن علی رجبی اسلامی از گیلان، در پر وزن منصور نیکویی‌فرد از تهران، در سبک وزن احمد فرجی از خوزستان، در میان وزن رضا استیکی از اصفهان، در نیم سنگین مشوق از تهران، در میان سنگین هامازاسم از تهران، در سنگین وزن جواد صفایی از آبادان .
 
53 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو میدانی قهرمانی ایران در رشت به پایان رسید.
 
در پرتاب نیزه غلامرضا سلطانی از مسجد سلیمان، در پرش طول روح‌الله رحمانی از تهران، در پرتاب دیسک جلال کشمیری از تهران و در پرتاب وزنه ابراهیم نوح‌نژاد از تهران اول شد
 
در رده‌بندی تیمی نیز تیم تهران با 165 دهم امتیاز اول و شیراز دوم شد.
 
54 سال پیش در چنین روزی مسابقه دو میدانی دو جانبه بین تیم‌های دو میدانی قاره اروپا و آمریکا در ورزشگاه نکار شهر اشتوتگارت آلمان برگزار شد.
 
در پایان این رقابت‌ها تیم دومیدانی مردان اروپا با 11 مدال طلا و 113 امتیاز قهرمان شد و آمریکا را که 9 مدال طلا و 97 امتیاز را بدست آورده بود شکست داد.
 
در گروه زنان نیز اروپا با کسب 9 مدال طلا و 81 امتیاز در برابر آمریکا که چهار مدال طلا و 54 امتیاز کسب کرده بود به پیروزی رسید.
 
41 سال پیش در چنین روزی شصتمین دوره مسابقات دوچرخه‌سواری دور فرانسه به پایان رسید و لوییس اوکانا دوچرخه‌سوار اسپانیایی در غیاب اوین مرکز به مقام قهرمانی دست یافت او پس از پایان بیست مرحله به مسافت 3700 کیلومتربا زمان 122.25.24 اول شد و پس از او برنارد ته‌ونه از فرانسه به مقام دوم رسید.
 
39 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در یک مسابقه دوستانه با تیم ملی فوتبال مجارستان 2 بر یک شکست خورد این مسابقه در ورزشگاه آزادی تهران و با حضور 35 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
غلامحسین مظلومی زننده تک گل ایران در نیمه اول مسابقه بود. در این دیدار عادل‌خانی، قشقاییان، نایب آقا، میرفخرایی، حجازی، کازرانی، روشن، قاسم پور، نظری، مظلومی و پروین برای ایران بازی کردند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.