سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانستنی ها؛

راه کارهایی برای سفر با نکات اقتصادی

مسافرت کردن در عین اینکه میتواند لذت بخش باشد و اوقات خوبی را برای خانواده ایجاد کند میتواند مقتصدانه هم باشد به گونه ای که هم سفر کنیم و هم اینکه با یک برنامه ریزی خوب بتوانیم به نکات اقتصادی در سفر هم توجه کنیم.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، توجه کردن به نکات سلامتی و اقتصادی در سفر از اهمیت بالایی برخوردار است. مدیریت هزینه ها در زندگی یک اولویت اصلی است و این مدیریت هزینه در سفر نیز اهمیت دارد.
 
تجربیاتی که در سفر کسب می کنیم بهترین و اصلی ترین مزیت مسافرت کردن است بخشی از این تجربیات هم مربوط به مدیریت سفر می باشد. برای مدیریت کردن سفر باید به زمان رفت و برگشت، مقصد، وضعیت آب و هوا و... توجه کنیم اما یکی از بخش های مهم در مدیریت کردن سفر هزینه های آن است.
 
برای اینکه بیشتر از سفر خود لذت ببریم لزوما نباید هزینه های زیادی را انجام دهیم البته سفر همراه با هزینه ها است اما میتوان این هزینه ها را مدیریت کرد. همیشه از تجربیاتی که در سفرهای قبلی خود داشتید می توانید بهترین استفاده را کنید برای یک مسافرت خوب و کم هزینه استفاده از وسایل نقلیه ی عمومی مهمترین صرفه جویی است که در سوخت و انرژی میشود.
 
وسایل نقلیه عمومی برای سفر امنیت بیشتری دارند. مقصد خود را با توجه به زمانی که برای سفر قرار دادید انتخاب کنید. در برنامه ریزی که برای سفر انجام میدهید انتخاب مقصد مشخص قبل از سفر به مدیریت هزینه ها کمک میکند.

چون وقتی از قبل مقصد مشخص داشته باشیم به همان میزان هزینه ها هم مشخص میشود. اما اگر بدون در نظر گرفتن مقصد سفر کنیم قطعا هزینه های ما در سفر افزایش خواهد یافت.
 
اگر استفاده از هواپیما را برای سفر کردن انتخاب می کنید معمولا تورها هزینه های کمتری دارند و امکانات بیشتری را هم در اختیار مسافران قرار می دهند. فصولی از سال که میزان سفرها کمتر است قیمت بلیط هواپیما و قطار کاهش می یابد و بهترین زمان برای سفر با هواپیما یا قطار خواهد بود.
 
سعی کنید که برای تهیه غذا و خوراک خود برنامه ریزی صحیحی داشته باشید چون در سفر معمولا از غذاهای رستوران ها هم استفاده میشود بنابراین هم به نکات بهداشتی و تغذیه و هم به نکات اقتصادی آن اهمیت بدهید. مسافرت های دسته جمعی اغلب به دلیل تقسیم شدن هزینه ها مقتصدانه است.
 
سعی کنید برای مسافرت خود از قبل بودجه ای را اختصاص دهید و البته میتوانید یک برنامه ریزی خوب برای هزینه ها داشته باشید. هر هزینه ای را جداگانه یادداشت کنید و سعی کنید که این هزینه ها را مدیریت کرده و در آنها صرفه جویی کنید.
 
برنامه ریزی برای اسکان و خوراک مهمترین نکاتی است که به یک سفر مقتصدانه کمک میکند. داشتن بار و وسایل زیاد در سفرهای هوایی معمولا به هزینه ها اضافه میکند چون باید بابت اضافه بار پول پرداخت کنید.

در سفرهایی هم که با خودروی شخصی انجام میدهید بار زیاد باعث هدر دادن سوخت خواهد شد بنابراین همیشه سعی کنید فقط وسایل ضروری و مورد نیاز خود را با خود حمل کنید. همیشه کوتاه ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید تا هم در زمان و هم در میزان مصرف سوخت صرفه جویی شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.