سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

افزایش 60 درصدی جمع‌آوری زکات فطره در خدابنده

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده از افزایش 60 درصدی جمع‌آوری زکات فطره در خدابنده خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،عصمت نصیری قیداری، در زمینه اهمیت زکات فطره اظهار داشت: مسلمانان زکات فطره خود را باید به قصد قربت ‏و براى انجام فرمان خداوند پرداخت کند.

وی با بیان اینکه میزان زکات فطره جمع‌آوری شده امسال نسبت به سال گذشته با افزایش 60 درصدی روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: امسال مردم شریف و مسلمان خدابنده استقبال پرشوری در پرداخت زکات فطره از خود نشان دادند.

این مسئول میزان زکات فطره جمع‌آوری شده در شهرستان خدابنده را 270 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: میزان زکات فطره جمع‌آوری شده در شهرستان خدابنده در سال گذشته 474 میلیون و 803 هزار ریال بوده است.

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه در روز عید فطر علاوه بر پرداخت زکات فطره مردم مشارکت‌های نقدی و غیر‌نقدی نیز برای کمک به نیازمندان داشتند، بیان داشت: این میزان مشارکت نقدی 159 میلیون و 750 هزار ریال و مشارکت غیر‌نقدی مانند مواد غذایی به ارزش 45 میلیون و 50 هزار ریال است.

نصیری تعداد پایگاه‌های موجود برای جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان خدابنده را 105 پایگاه اعلام کرد.

وی در زمینه مصارف زکات فطره جمع‌آوری شده امسال در شهرستان خدابنده گفت: در راستای توزیع زکات فطره جمع‌آوری شده به مردم نیازمند هر منطقه جلسه‌ای با حضور هیئت امنای مساجد همان منطقه برگزار و با شناسایی افراد نیازمند آن منطقه صورتجلسه‌ای برای توزیع آن تنظیم شد.

این مسئول تعداد افراد نیازمند بهره‌مند شده از زکات فطره امسال را 450 نفر اعلام کرد.

رئیس بهزیستی شهرستان خدابنده از جمله مصارف زکات را برای مردم افراد نیازمند بیشتر برای معاش عنوان کرد و متذکر شد: برای هر خانواده نیازمند به طور میانگین 60 هزار تومان توزیع شد.

نصیری در زمینه شیوه پرداخت زکات فطره به مردم نیازمند اذعان داشت: توزیع این مبالغ فقط از طریق دریافت شماره حساب نیازمندان و پرداخت به حساب بانکی آنها انجام شد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: زنجان ، زکات ، فطره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.