سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیخ‌الاسلام در دیدار با سفیر بنگلادش در تهران مطرح کرد

تفاهم دیدگاه‌های ایران و بنگلادش نسبت به مسائل بین‌الملل و منطقه‌ای

"حسین شیخ الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه با سفیر بنگلادش در تهران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "حسین شیخ الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه(18 مردادماه) با "خندکار عبدالستار" سفیر بنگلادش در تهران دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه مثبت روابط میان ایران و بنگلادش نسبت به توسعه و گسترش روابط فی‌مابین در تمامی زمینه‌ها اعم از فرهنگی، علمی، دانشگاهی و اقتصادی و تجاری به ویژه در بعد پارلمانی ابراز امیدواری کرد.
 
مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور ایران و بنگلادش خاطر نشان کرد: پیوند‌ها و اشتراکات فراوان میان دو ملت در زمینه‌های گوناگون به ویژه دینی، فرهنگی و تمدنی سرمایه مشترک فکری و اندیشه‌ای می‌باشد که می‌تواند بستر مناسب برای توسعه و گسترش هرچه بیشتر مناسبات دوستانه فی مابین را فراهم آورد.
 
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز قدردانی از مشارکت فعال بنگلادش در اجلاس اخیر غیرمتعهد‌ها در تهران و همسو دانستن دیدگاه‌های ایران و بنگلادش نسبت به موضوعات و مسائل بین‌الملل و منطقه‌ای و جهان اسلام برای همکاری و تفاهم بیشتر در مورد منافع دو کشور و جهان اسلام به ویژه در رابطه با وقایع اخیر غزه ابراز امیدواری کرد.
 
"خندکار عبدالستار" سفیر بنگلادش در تهران در این دیدار نیز با اشاره به رابطه مثبت میان ایران و بنگلادش گفت: ایران و بنگلادش دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی هستند و کشور بنگلادش در استفاده از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها هیچ فرصتی را از دست نخواهد داد.
 
سفیر بنگلادش در ادامه رفت و آمد هیات‌های پارلمانی را عامل مهمی در توسعه و بسط روابط فی مابین دانست و نسبت به حضور هیات پارلمانی ایران و بنگلادش ابراز خرسندی کرد.
 
وی همچنین با بیان موضع کشورش در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در غزه و تاکید بر حمایت از مردم مظلوم غزه و مقاومت آن‌ها در برابر رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرد، کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی بتوانند از مردم مظلوم غزه در برابر حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.