سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد ضد فرهنگی با یک اقدام فرهنگی در سال فرهنگ!

ریشه اختلاف‌ها در طرح تکریم بانوان زمانی شکل می‌گیرد که به جای اساس قرار دادن دستورات دینی، کنوانسیو‌ن‌های بین‌المللی مبنای اظهار نظر قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سایت ایران اسلامی نوشت: افرادی که " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" را تنها یک شعار، برای تزیین بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی می دانستند اولین کسانی بودند که از اقدام فرهنگی یکی از بزرگترین ارگان های شهری پایتخت متعجب شدند و در مواردی به انتقاد شدید از اقدام شهرداری تهران پرداختند. هر چند این اولین هجمه رسانه های اصلاح طلب به شهرداری علی الخصوص شهردار تهران نبود اما تفاوت ماهوی آن با انتقادات گذشته به وضوح مشهود بود.

در حالی عده ای با مطرح کردن بحث تفکیک جنسیتی به انتقاد از این طرح پرداختند که حاضر به پاسخگویی نشدند آیا اختلاط موجود در برخی سازمان ها مورد تایید ایشان هست یا خیر؟ تاکید معنادار برخی رسانه ها در دامن زدن به واژه تفکیک جنسیتی آنچنان پیش رفته که این گونه به ذهن متبادر می شود ایشان انتظار داشتند در جامعه اسلامی طرح اختلاط جنسیتی اجرایی شود.

ریشه اختلاف در طرح چنین انتقاداتی زمانی شکل می گیرد که به جای اساس قرار دادن دستورات دینی، کنوانسیون های بین المللی مبنای اظهار نظر قرار می گیرد.

طرح تکریم بانوان به این معناست که فعالیت کارمندان در محیط کار به گونه‌ای تنظیم شود که تعاون راحت‌تری با هم داشته باشند این طرح تکریم مطابق با اسلام و شئونات خانوادگی است و کسانی که علیه این طرح جوسازی می‌کنند به نظر می‌رسد که فرهنگ غربی آن‌ها را تسخیر کرده و غرب زده شده‌اند. ترغیب جامعه بانوان به حضور در عرصه فعالیت از نتایج این طرح به شمار می رود. این در حالی است که عدم رعایت اصول دینی در محیط های کاری مشاغل موجود را فقط برای عده ای خاص مهیا می کند.

با توجه به اینکه این اقدام منطبق بر شرع است و در عین حال حفظ کرامت زن را بدون محدود کردن وی در پی دارد ، این رسانه دولتی با سیاسی کردن این اقدام سعی در بهره برداری هدفمند از موضوع تفکیک محل کار زنان و مردان در شهرداری دارد و این درحالی است که بسیاری از صاحب نظران و مسئولان این اقدام را تایید کرده و آن را بنا به دلایل موثق باعث حفظ کرامت زن دانسته اند.

به نظر می رسد جنجالی که در خصوص طرح تکریم بانوان در شهرداری تهران ایجاد شده است، دلسوزی برای بانوان نیست بلکه برای تسویه حساب جناحی و سیاسی است. اگر چه در یک نگاه سطحی تفکیک جنسیتی نام خلاف واقعی نیست اما اثرات فرهنگی ارزشمندی نسبت به اختلاط اجباری به همراه خواهد داشت.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.