سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکنون 10 نفر برای تصدی سمت نخست وزیری عراق مطرح شده‌اند

معاون اول رئیس پارلمان عراق و از اعضای کادر رهبری ائتلاف دولت قانون در این کشور گفت: تاکنون 10 نفر برای تصدی سمت نخست وزیری در کشور مطرح شده‌اند که یکی از آنها ابراهیم الجعفری است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری کنوز مدیا، "حیدر العبادی" معاون اول رئیس پارلمان عراق گفت: هر روز یک نام مطرح می شود و برخی از این نام ها از یک حزب خاص هستند اما سئوال این است که آیا این اسامی مقبول همه گروهها حاضر در ائتلاف ملی هستند؟ سمت نخست وزیری در کشور جایگاهی انحصاری برای یک فرد خاص نیست حتی اگر آن فرد عضو پارلمان باشد.

وی افزود: نوری المالکی هنوز تنها نامزد ائتلاف دولت قانون برای نخست وزیری است اما این ائتلاف آماده است این موضوع را با دیگر گروهها بررسی کند در نتیجه ممکن است در بررسی هایی که انجام می شود نتیجه جدیدی به دست بیاید.

وی اخبار منتشر شده مبنی بر عقب نشینی سیاستمدارانی چون حسین شهرستانی و هادی العامری را از فهرست دولت قانون تکذیب کرد و گفت: ائتلاف دولت قانون همچنان پابرجاست و خدشه ای بر آن وارد نشده است.

وی بار دیگر نوری المالکی را تنها نامزد دولت قانون و حزب الدعوه برای نخست وزیری دانست و گفت: هر یک از اعضای ائتلاف ملی اگر فردی را برای نامزدی ریاست جمهوری معرفی کردند و آن فرد با اقبال عمومی در ائتلاف مواجه نشد باید تابع تصمیم ائتلاف باشد.

"حیدر العبادی" تصریح کرد: دولت قانون همچنان برای معرفی نامزد نخست وزیری تلاش می کند. ما از دستاوردهای نوری المالکی در سالهای گذشته تقدیر می کنیم .

وی در ادامه به مداخله نظامی آمریکا برای رویارویی با داعش اشاره کرد و با بیان اینکه ناآرامی های اخیر عراق نمی تواند به روند سیاسی کشور ارتباط داشته باشد،حملات هوایی ارتش آمریکا به مراکز تجمع داعش در نزدیکی اربیل را اقدامی دیر هنگام خواند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.