سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت/

بهره برداری از نخستین کارگاه تولید فرش ابریشم در گیلان

نخستین کارگاه تولید فرش ابریشم گیلان در نصیرمحله شهرستان شفت راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: برای40 بافنده فرش اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

علی منتظری افزود: براساس تفاهم نامه سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اداره کل فنی و حرفه ای استان 16 مرکز کارگاهی برای تولید انبوه فرش دستبافت در اختیار این سازمان قرار داده شده است.

وی از امضای تفاهم نامه استاندار گیلان با مرکز ملی فرش خبرداد و یادآورشد: براساس این تفاهم نامه 100 دار قالی آرگونومیک و تسهیلات موردنیاز قالی بافان تامین و هزینه های آموزش قالیبافی به طور رایگان برای دوهزار نفر توسط مرکز ملی فرش پرداخت می شود.

منتظری تصریح کرد: احیاء و راه اندازی مجدد کارخانه های ابریشم در گیلان از دیگر تعهدات این مرکز در توسعه فعالیت های مرتبط با صنعت فرش در استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تاسیس نخستین مرکز دائمی نمایشگاهی و فروشگاهی فرش ، راه اندازی مجتمع های بزرگ و کارگاه های تولید فرش دستباف ، تامین یک میلیارد ریال هزینه مرمت و تجهیز کارگاه های فرشبافی را از اقدامات این سازمان برای احیای فرش دستباف و حمایت از هنرمندان فرش دستباف در استان اعلام کرد.

وی اظهارداشت درحال حاضر 10 هزار بافنده فرش دستباف در 40 شرکت تعاونی و 16 اتحادیه صنفی عضویت دارند که از این تعداد هشت هزار نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.