سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرفخانی: جشن های دهه کرامت در دو هزار امامزاده و بقعه متبرکه کشور برگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در 1550 امامزاده کشور، نمایشگاه دهه کرامت برگزار می‌شود، گفت: جشن‌های دهه کرامت در نزدیک به 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهد شد. ب

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اظهارداشت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی ، روز پنجم ذی‌القعده به‌عنوان روز تکریم امامزادگان، نامگذاری شد و از سال‌های گذشته همایش‌های امامزادگان در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته اولین کنگره بین‌المللی امامزادگان در استان اصفهان برگزار شد ، تصریح کرد:  امسال برنامه‌ریزی شده است که این کنگره به‌صورت ملی برای سه امامزاده در نقاط مختلف کشور برگزار شود.

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: یکی از کارهای خوبی که طی 4 سال اخیر در مجموعه سازمان اوقاف انجام گرفت، بحث برنامه‌ریزی برای تکریم و بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: کنگره ملی «حضرت بی‌بی حکیمه» در شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد، کنگره «حضرت هلال‌بن‌علی» در آران و بیدگل استان اصفهان و سومین کنگره به‌صورت مشارکتی با مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تولیت حرم حضرت حسین‌ موسی ‌‌الکاظم(ع) طبس برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است که اولین جشنواره فرهنگی ـ هنری امامزادگان با تولید آثار فاخر هنری در دهه کرامت در رشته‌های مختلف هنری و فرهنگی برگزار شود تا سال آینده بتوانیم با تولید آثار، اختتامیه و خروجی‌های جشنواره را ارائه دهیم.

حجت الاسلام شرفخانی با بیان اینکه در یک هزار و 550 امامزاده کشور، نمایشگاه دهه کرامت برگزار می‌شود، ادامه داد: جشن‌های دهه کرامت در نزدیک به 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه در نقاط مختلف برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که امسال انجام شده و شاید یکی از کارهای خوب مجموعه سازمان اوقاف است؛ راه‌اندازی پورتال جامع امامزادگان و بقاع متبرکه است، افزود : در کل کشور حدود 8 هزار و 51 بقعه امامزاده داریم، اما اگر مردم بخواهند اطلاعاتی از این امامزادگان داشته باشند در یک مجموعه پورتال و کتابی جمع‌آوری نشده است که بعد از تلاشی که همکاران ما در چند سال اخیر انجام داده‌اند، این پورتال آماده شد و اطلاعات تمام امامزادگان در آن قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه زیارت از راه دور با استفاده از فناوری‌های روز و همچین زیارت مجازی نیز در این پورتال در نظر گرفته شده است ، گفت : چهار جلد کتاب علمی ـ پژوهشی پیرامون نقش فرهنگی و اجتماعی امامزادگان با عنوان «چنان دری گشوده به بهشت» و «امامزادگان تجلی‌گاه قدسی» طراحی شده است که هرکدام در چهارجلد به زودی رونمایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام شرفخانی با تأکید بر اینکه تلاش می‌کنیم یک حرکت جریان‌ساز در امامزادگان در دهه کرامت داشته باشیم، تأکید کرد: بحث تکریم و بزرگداشت امامزادگان به صورت یک حرکت جریان‌ساز در امامزادگان باید رخ دهد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت:‌ همچنین در ایام دهه کرامت کتاب «قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه» برای هر امامزاده‌ای آماده می‌شود که حرکت‌های فرهنگی و عمرانی امامزادگان، براساس این کتاب رخ خواهد داد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.