سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زرافشان خبر داد

توزیع کتب درسی در استانها تا 15 شهریور / آماده‌سازی فضا‌های آموزشی تا قبل از آغاز سال تحصیلی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: آماده‌سازی فضا‌های آموزشی در استانها با حمایت سازمان نوسازی در حال انجام است که تا قبل از شروع سال تحصیلی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش درحاشیه مراسم افتتاحیه سی و دومین مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه‌ای در خصوص برنامۀ جامع  اقامۀ نماز بنابر مصوبۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم که این برنامه با همکاری جمعی از علاقه مندان به حوزه نماز تهیه شد و سال گذشته در اجلاس سراسری نماز این برنامه و نرم افزار مربوطه تهیه شده در آموزش وپرورش رتبه نخست کشوری را کسب کرد.


وی در ادامه افزود: اجرای این برنامه در دستور کار قرار داشته و برای سال تحصیلی آینده یکی از برنامه‌ها خواهد بود.همچنین در سال فرهنگ ، اقتصاد ، عزم ملی با مدیریت جهادی دربخش فرهنگی آموزش و پرورش قصد دارد به چند برنامه خاص بپردازد تا در پایان سال اعلام کنیم که به   حوزه فرهنگ توجه شده است.بنابر این برنامه جامع اقامه نماز یکی از برنامه‌های در دست اجرا است.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش در خصوص پروژه مهر تصریح کرد: در پروژه مهر بخشهای مختلفی مطرح است که یکی از این بخشها ثبت نام دانش‌آموزان است.


وی ادامه داد: عملکرد در حوزه ثبت نام خوب بوده و همزمان با بحث ثبت نام ، ساماندهی نیروهای انسانی مدارس آغاز شده به گونه‌ای که در برخی از مناطق ساماندهی نیروی انسانی و ثبت‌نامها به طور صددرصد انجام شده است.


زرافشان ادامه داد: آماده سازی فضاهای آموزشی در استانها با حمایت سازمان نوسازی در حال انجام است و تا قبل از شروع سال تحصیلی انجام می شود.


همچنین سرانه مدارس را پرداخت خواهیم کرد که از رقم دقیق سرانه اطلاعی نداشته و همین رقمی که در بودجه آمده ابلاغ خواهد شد.
وی در خصوص آماده سازی فضای مدارس گفت: آماده سازی فضای مدارس در حال انجام است همچنین یکی از بخشها در پروژه مهر موضوع تامین کتابهای درسی دانش‌آموزان است.امسال در تمام دوره های تحصیلی بخش عمده کتابها آماده و بخشی توزیع شده و تا 15 شهریور در استانها توزیع می شود.


زرافشان در خصوص نقل و انتقال فرهنگیان تصریح کرد: بخشی از نقل و انتقال فرهنگیان از طریق سیستم کامپیوتری بوده که انجام شده و بخشی از جابه جایی ها پس از ثبت نام برای نقل و انتقالات اتفاق می افتد مانند جابه جایی در ادارات و درخواست انتقال همسران که این موضوعات تحت عنوان نقل و انتقال اضطراری مد نظر است اما میزان آن اندک می باشد.

وی در خصوص رتبه بندی معلمان نیز افزود: طرح رتبه بندی معلمان پس از اقدام مجلس به دولت ارجاع شده و در یکی از کمیسیونها درحال بررسی است و منتظریم پس از آن در  صحن دولت بررسی شود .

زر افشان در خصوص تعیین تکلیف مرخصی زایمان مادران فرهنگی نیز گفت: برخی از رسانه‌ها عدم اقدام آموزش و پرورش را حمل بر بی توجهی می‌دانند اما این گونه نیست موضوع تفاوتی است که کار فرهنگیان با سایر مشاغل دارد زیرا که کارمندان هر زمان از سال می توانند از کارشان به مرخص زایمان بروند و امکان جایگزینی برای آنان وجود دارد اما معلم به دلیل ارتباط خاصی که با دانش‌آموزان دارد می بایست با برنامه خاصی به مرخصی برود بنابر این در این زمینه کارگروهی در وزارت خانه تشکیل شده و آموزش و پرورش اهتمام جدی برای توجه به نیازهای فرهنگیان دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشور ، برنامه ، مطرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.