سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت عراق در اقدامی بی‌سابقه یک محموله تسلیحاتی در اختیار نیروهای کُرد قرار داد

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد دولت عراق یک محموله مهمات را روز جمعه در اختیار کُردهای منطقه نیمه خودمختار کردستان قرار داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام آمریکایی گفت نیروهای امنیتی عراق یک فروند هواپیمای باربری "سی – 130" را که حامل مهمات و تسلیحات کوچک بود به اربیل، پایتخت کردستان عراق ارسال کردند.

وی ابراز امیدواری کرد این اقدام دولت عراق بتواند به نیروهای پیشمرگه کمک کند ستیزه جویان داعش را از منطقه کردستان عراق دور نگاه دارند.

این مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: این موضوع، یک اقدام بی سابقه شمرده می شود. تحولات چند روز اخیر، اولویت ها را تغییر داده است و ما شاهد همکاری های بی سابقه ای میان بغداد و اربیل برای مقابله با "داعش" هستیم. این همکاری ها نه فقط در گفتار بلکه در عمل رخ داده است.

کارشناسان سیاسی در این باره اعلام کردند مقامات کرد از اقدام دولت عراق در ارسال مهمات به گرمی استقبال می کنند. 

این مقام آمریکایی در ادامه گفت دولت اوباما اکنون در حال همکاری با دولت عراق است تا تضمین کند درخواست های بیشتر دولت اقلیم کردستان عراق برای داشتن تسلیحات کوچک بیشتر از جمله گلوله های خمپاره و تفنگ های کلاشنیکف (ای کی - 47) به زودی پاسخ داده خواهد شد.

وی افزود: ما هنوز مشغول همکاری با دولت عراق هستیم تا هر چه سریعتر کمک کنیم این نیازها برآورده شود.

بنا بر اعلام این مقام آمریکایی، محموله تسلیحاتی که روز جمعه در اختیار نیروهای پیشمرگه قرار گرفت از ذخایر تسلیحاتی موجود ارتش عراق تهیه شده بود، در حالی که مشخص نیست محموله های تسلیحاتی دیگری که بغداد ارسال خواهدکرد از زرادخانه کنونی عراق تامین خواهد شد یا آمریکا آنها را تامین خواهد کرد.

دولت اوباما تا کنون تمایلی به تامین مستقیم تسلیحات برای کُردهای عراق نشان نداده است، زیرا این اقدام به معنای دور زدن دولت متحد عراق خواهد بود و مخالفت هایی را در بغداد به وجود خواهد آورد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.