سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیروز مذاکرات قاهره، چه کسی خواهد بود؟

خیلی سخت و بعید است که هر کدام از طرف های درگیر، تمام خواسته های خود را در این معرکه سیاسی، محقق سازد؛ اما پایداری ملت فلسطین در مذاکرات،براساس مقاومتشان در میدان های نبرد و محور مقاومت که پشتیبان نظامی و سیاسی آنهاست، ضامن آن است که نتیجه، به نفع ملت فلسطین، خاتمه یابد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه" الثوره"؛ همه نگاه ها به سمت مذاکرات قاهره است که فلسطینیان با روحیه ی بالا و استقامت قهرمانانه که غزه در مقابل تجاوز وحشیانه ی اسرائیل به دست آورد، در آنجا، حاضر شده اند. این در حالی است که صهیونیستها، علی رغم آن همه کشتار و ویرانی وحشتناک و جنایات ضد بشری خود علیه ملت فلسطین،  با بار سنگینی از شکست و خواری، در آنجا حضور یافته اند.

معنی این حضور صهیونیست ها این است که این رژیم، طبق معمول و عادت خود، تلاش می کند شکست خود در صحنه ی نبرد را با دستاوردهایی سیاسی در پای میز مذاکرات جبران کند و آنچه را که نتوانسته در تجاوزات خود محقق سازد، با سیاست آن را محقق سازد. آیا این تلاش ها موفقیت آمیز خواهد بود، یا اسرائیل شکستی سیاسی را نیز، تجربه خواهد کرد؟

این مسئله، در مرحله اول، به موضع ملت فلسطین بستگی دارد که این بار، موضعی واحد، محکم و اخلاقا، از خون کودکان، کهنسالان و زنانی که به صورتی وحشیانه در غزه ریخته شده، متاثر است و امکان عقب نشینی در موضع آنها، بویژه خواسته های اساسی به حق ملت فلسطین، وجود ندارد.

همچنین، مسئله مذاکرات قاهره، در مرحله دوم، منوط به موضع مصری است که مسئله ی امروز فلسطین، اندکی توازن وتعادل را بدان برگردانه است، جز اینکه این دولت، هنوز به ذهنیت توافقنامه ی "کمپ دیوید" که مصر را به میانجی بی طرف در درگیری ها میان فلسطین و اسرائیل، تبدیل کرد، محکوم است؛ این در حالی است که مصر، باید شریک و حامی حق ملت فلسطین و نیز اهرم فشاری بر اسرائیل باشد؛ متاسفانه، تا کنون، مشخص نشده که این دولت، آن ذهنیت را از خود دور کرده باشد؛ مصر امروز در آزمایشی سخت قرار دارد که با مشخص شدن نتیجه آن، هویت واقعی سیاسی و طبیعت نقشش در منطقه، نمایان می گردد.

همچنین، رژیم صهیونیستی، برای فشار به ملت فلسطین و تحمیل شروط خود بر آنان، بر حمایت آمریکا و غرب تکیه دارد، همانطور که بر موضع رسمی عربی و حمایت برخی از دولت های عربی، بویژه آل سعود که علنا در جبهه این رژیم قرار دارد، چشم دوخته است. این، همان مفهوم ستایش نخست وزیر صهیونیستی از روابطی است که این رژیم با این دولت ها برقرار کرده و مهمترین دستاورد اسرائیل را، همان پیمان استرتژیک با این دولت های عربی برشمرده است!!!

براین اساس، خیلی سخت و بعید است که هر کدام از طرف های درگیر، تمام خواسته های خود را در این معرکه یی سیاسی، محقق سازد؛ اما پایداری ملت فلسطین در مذاکرات،براساس مقاومتشان در میدان های نبرد و محور مقاومت که پشتیبان نظامی و سیاسی آنهاست، ضامن آن است که نتیجه، به نفع ملت فلسطین، خاتمه یابد...


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.