سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مجلس به دنبال تشکیل گروهی برای پیگیری معوقات بانکی است

محمدمهدی رهبری با بیان اینکه مجلس به دنبال تشکیل گروهی برای پیگیری معوقات بانکی است گفت:باید اسامی بدهکارانی که آبروی دولت را برده‌اند اعلام شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  محمدمهدی رهبری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص پیگیری‌های مجلس در ارتباط با معوقات بانکی گفت: باید اسامی افرادی که معوق بانکی دارند مشخص شوند اما این گروه دو وجه دارند یکی گروهی هستند که که معوقات بانکی دارند و از وام استفاده کرده‌اند و به ساخت‌و ساز و یا واردات ماشی‌نآلات و ... پرداخته اند و سود خوبی هم کسب کرده‌اند و مطمئناً باید برای پیگیری معوقات انها اقدام جدی صورت گیرد.

وی در ادامه در خصوص گروه دوم گفت: اما گروهی هم هستند که تسهیلاتی را از بانک دریافت کرده‌اند اما به دلیل مشکلات اقتصادی یا مسائل به وجود آمده در بازر ارز دچار مشکل شده‌اند و موفق به اجرای طرح تولیدی خود نشده‌اند.

وی در ادامه افزود: این مشکلات به وجود آمده برای این دسته از بدهکاران متوجه وام‌گیرنده نبوده و باید این دسته از افرادی که وام را دریافت و سود لازم را هم کسب کرده‌اند جدا شوند، تا حقی از آنها ضایع نشود.
 
رهبری در خصوص پیگیری‌های مجلس گفت: نمایندگان  طرحی را تصویب کرده‌اند تا کار گروهی تشکیل شود و این معوقات را بررسی کند و اگر کم‌کاری برای عدم پرداخت یا بهانه‌جویی‌هایی در این خصوص وجود داشته باشد جریمه‌ای برای آنها در نظر گرفته شود.

اما از نظر من اگر فردی که وام گرفته و دولت برای سرمایه‌گذاری او بستری فراهم نکرده است باید برای او تخفیف در نظر گرفته شود و یا حتی جرائم آن‌ها بخشیده شود.
 
این عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس در خصوص اعلام اسامی بدهکاران بانکی گفت: هنگامی که در مقاطعه مختلف زمانی شنیده می‌شود که اسامی بدهکاران بانکی را اعلام خواهیم کرد اما اقدامی انجام نمی‌شود، افراد زیادی در معرض اتهام قرار می‌گیرند.
 
وی در ادامه افزود: اما از نظر من در دولت و قوه‌قضائیه همه‌ی این اسامی به صورت شفاف اعلام شود تا همه‌ی افراد متهم نباشند.

رهبری تصریح کرد: دولت باید به بانک مرکزی در خصوص اعلام اسامی این افراد دستور دهد زیرا افرادی با اقدامات خود موجب شدند تا آبروی نظام ریخته شود و سودهای کلان میلیاردی هم برده‌اند، اگر آبرویشان برود مهم نیست.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.