سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در معاملات امروز؛

افزایش بهای نفت در بازار آسیا

پس از آنکه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا اجازه حملات هوايي هدفمند به مواضع تکفيري‌هاي داعش را در شمال عراق صادر کرد ، بهاي نفت روز جمعه در بازار آسيا افزايش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه از سنگاپور،در معاملات امروز صبح بازار آسيا، هر بشکه نفت خام سبک شيرين آمريکا (وست تگزاس اينترمديت) براي تحويل در ماه سپتامبر با 35 سنت افزايش، 97 دلار و 69 سنت معامله شد.

بهاي هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال براي تحويل در دوره مشابه نيز 67 سنت افزايش يافت و به 106 دلار و 11 سنت رسيد.

رئيس جمهور آمريکا پنجشنبه شب اعلام کرد اجازه حملات هدفمند را براي کمک به نيروهاي عراقي که براي حفاظت از غيرنظاميان مبارزه مي کنند و جلوگيري از نسل‌کشي احتمالي در اين کشور صادر کرده است.

 دزموند چوآ تحليل‌گر سي ام سي مارکتز اعلام کرد اين خبر احتمالا بهاي نفت را بالا مي برد، سرمايه‌گذاران بيم دارند اختلالاتي در توليد يا انتقال نفت عراق که دومين توليد کننده سازمان کشورهاي صادر کننده نفت (اوپک) است، ايجاد شود.

در مقابل پيشروي تندروهاي سني داعش، دهها هزار مسيحي و ايزدي مجبور به فرار شدند. داعش به ويژه قره‌قوش را که بزرگ‌ترين شهر مسيحي‌نشين عراق است تصرف کرده است.

بهاي نفت پس از آنکه روز چهارشنبه به پايين‌ترين سطح از ماه فوريه سقوط کرد، روز پنجشنبه در بازار نيويورک تحت تأثير آمار مثبت اشتغال در آمريکا افزايش يافت. بر اساس آماري که روز پنجشنبه منتشر شد ثبت‌نام متقاضيان کار در آمريکا به طرزي غيرمنتظره به پايين‌ترين سطح در هشت سال گذشته رسيده است. اين آمار از افزايش شديد تقاضا براي بنزين از سوي کساني که سر کار مي روند خبر مي دهد.

روز پنجشنبه هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت در بازار نيويورک با 42 سنت افزايش، 97 دلار و 34 سنت معامله شده بود.

در بازار لندن نيز هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال نيز با 85 سنت افزايش، 105 دلار و 44 سنت به فروش رفته بود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.