سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سینما در هفته ای که گذشت؛

اولین استعفای سینمایی و حاشیه های بی پایان ایوبی و فرهادی

سینما در هفته ای که گذشت با اولین استعفا سینمایی، خبر بستری شدن داوودنژاد و اظهارات ایوبی و اصغر فرهادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ سینما در هفته ای که گذشت به حمایت از مردم غزه و مظلومیت از آنها اختصاص داشت و جمعی از اهالی سینما برای اهدای خون به مردم جنگ زده غزه در پایگاه مرکزی انتقال خون تهران حاضر شدند. در میان این هنرمندان و مدیران حجت‌الله ایوبی‌،‌ اصغر فرهادی‌، محمدرضا فرجی‌، بهمن حبشی‌، سیدمحسن هاشمی‌، دانش اقباشاوی‌، حسن پورشیرازی‌، افسانه بایگان‌، حبیب ایل‌بیگی،‌ فرید فرخنده‌کیش‌، محمدرضا شفیعی‌، هادی مقدم‌دوست‌ و... حضور داشتند.


در حاشیه این مراسم اصغر فرهادی پس از حضور در پایگاه مرکزی انتقال خون تهران با تاکید بر لزوم همدردی با مردم مظلوم غزه بیان کرد: اهدای خون به مردم بی‌گناه غزه یک همدردی با آنها در مقابل جنایات و کشتاری است که این روزها شاهد هستیم.

همچنین حجت‌الله ایوبی رییس سازمان سینمایی که برای اهدای خون به مردم غزه به سازمان انتقال خون آمده است در حاشیه این مراسم درباره ساخت فیلمنامه "مقصد" به کارگردانی بهرام بیضایی گفت: با ارایه موافقت اصولی با بهرام بیضایی برای ساخت فیلمنامه "مقصد" همچنان منتظر حضور این کارگردان در ایران هستیم تا ساخت این فیلم سینمایی آغاز شود.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به ایجاد شرایطی برای فیملسازی ناصر تقوایی گفت: با ناصر تقوایی چندین بار جلسه گذاشتیم و صحبت کردیم و برای ساخت فیلم توسط این فیلمساز نیز موافقت شده و قرار است تقوایی طرح و یا فیلمنامه ای را برای ساخت ارایه کند اما هنوز هیچ طرح و فیلمنامه ای از سوی این فیلمساز ارایه نشده است.

ایوبی در مورد اکران فیلم "گزارش یک جشن" ساخته ابراهیم حاتمی کیا اعلام کرد هیچ بحث و گفتگویی نشده است هم چنین برای اکران فیلم «پاداش» به کارگردانی کمال تبریزی هم مشکلی نداریم.


خبر تلخی که این هفته برای سینما رقم خورد بستری شدن مجدد رضا داودنژاد بازیگر سینما و تلویزیون بود که به دلیل مشکل گوارشی و به تاخیر افتادن جراحی آخرش، در بیمارستان بستری شد اما وی از بهبود شرایط خود و اینکه تا چند روز دیگر مرخص می‌شود خبر داد.

دو انیمیشن "عباس" و "مصطفی" از ساخته های رضا میرکریمی برای نخستین بار به طور رسمی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران رونمایی می شود.


اما بعد از یکسال انتصابات سینمایی اولین استعفای سینما رقم خورد و ابراهیم داروغه زاده معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی از سمت خود کنار گیری کرد. یک منبع آگاه علت اصلی کناره گیری دارغه زاده از این سمت را بازگشت به فعالیت قبلی‌اش در صدا و سیما دانست. به گفته وی، ماموریت ابراهیم داروغه زاده در سازمان سینمایی به پایان رسیده و در یک زمان نمی تواند 2 سمت مدیریتی داشته باشد و بعد از این اتفاق محمدرضا جعفری جلوه مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی طی احکامی جداگانه مهدی مسعود شاهی را  با حفظ سمت به سرپرستی معاونت فرهنگی و ابراهیم داروغه زاده به عنوان مشاور فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی منصوب کردند.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد از موزه سینمای ایران بازدید کردند.




انتهای پیام/
برچسب ها: سینما ، حاشیه ، هفته ، ایوبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.