سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرواز پهپادهای ارتش اشغالگر در آسمان غزه

منابع خبری مستقر در نوار غزه و شاهدان اعلام کردند هواپیماهای بدون سرنشین ارتش رژیم صهیونیستی صبح روز جمعه در حریم هوایی این منطقه پرواز می کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرواز این هواپیماها و بیم از حملات هوایی جدید ارتش اسرائیل به نوار غزه موجب شد هزاران فلسطین ساکن شرق شهر غزه، روز جمعه خانه های خود را ترک کنند و خود را به نقاط امن تر برسانند.

بنا بر اعلام منابع خبری، ارتش اسرائیل هنوز حملات جدیدی به نوار غزه صورت نداده است اما مسئولان نظامی اسرائیل بارها تهدید کرده اند هر حمله ای را به شدت پاسخ خواهند داد و نیروهای ارتش در طول مرزهای نوار غزه آماده هستند تا در صورت از سرگیری حملات به سرعت وارد عمل شوند.

لحظاتی پس از آن که ارتش اسرائیل از شلیکت ده راکت از نوار غزه به اسرائیل خبر داد، گردانهای شهدای القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین که در مذاکرات قاهره شرکت می کند، مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

بنا به اعلام منابع پزشکی فلسطین، در تهاجم خونین ارتش اسرائیل به نوار غزه که به بهانه متوقف کردن حملات راکتی فعالان فلسطینی به اسرائیل و خراب کردن تونل های موجود در منطقه صورت گرفت، تا کنون موجب شهادت یک هزار و هشتصد و نود فلسطینی شده است که از این تعداد چهارصد و سی نفر کودک و نوجوان بوده اند. صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف، نیز اعلام کرده است هفتاد و سه درصد از قربانیان فلسطینی را غیرنظامیان تشکیل می دهند. در حملات مبارزان فلسطینی نیز شصت و چهار نظامی و سه غیرنظامی اسرائیل کشته شده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.