سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصاد:

برندسازی سرمایه‌ای از جنس اعتماد

برندسازی در دنیای اقتصاد امروز یک سرمایه مهم برای شرکت‌ها محسوب می‌شود.

سید جواد میربابایی کارشناس اقتصاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش اعتمادسازی و جذب مشتری که برند‌سازی برای شرکتها دارد گفت:  ایجاد نام تجاری و یا برند سازی یکی از عوامل پیشرفت اقتصادی در کشور است.

برند های بزرگ جهانی در دنیای اقتصاد سرمایه عظیم برای آن کشور هستند.

زیرا یک نام تجاری خوب در واقع ایجاد کننده یک اعتماد میان مصرف کنندگان است، کشورها با صادرات محصولات برندهای معروف خود به کشورهای دیگر علاوه بر دریافت سود فراوان و ایجاد ثبات اقتصادی در کشورشان  موقعیت‌های شغلی ثابتی هم ایجاد می کنند.

به همین دلیل در بازار تجارت، این شرکت‌ها بر شهرت برند خود گسترش آن و یا حداقل حفظ آن در شرایط خوب تلاش می‌کنند، تا بتوانند به همین وسیله سهم بیشتری از فروش در بازارهای جهانی نسبت به سایر رقبا جذب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برند قوی‌تر اعتماد بیشتری جذب می‌کند و آنها را تبدیل به مشتریان دائمی می‌کند افزود: برندسازی همواره یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند نقش به‌سازی در معرفی و شناساندن بهتر محصولات تولیدی در سطح کشور و حتی در بازارهای خارجی را داشته باشد.

اما متاسفانه در کشور ما تاکنون به این موضوع نه از سوی مسئولین و نه تولیدکنندگان توجه خوبی نشده است.

این کارشناس اقتصادی درباره نقش نام و شکل تجاری شرکت‌ها در جذب مشتری گفت: قطعا این موارد هم در جذب مشتری تاثیرگذار است.

وقتی یک نام تجاری خوب در ذهن مصرف‌کننده شکل بگیرد مصرف کننده به صورت کاملا هوشمند به سمت آن محصول گرایش پیدا می‌کند. به محصول ارائه شده اعتماد می‌کند. و این اعتماد یک سرمایه است.

برخی از کارشناسان کیفیت محصول را مهمتر از کیفیت نام و نشان تجاری می‌دانند این کارشناس اقتصادی در این باره اظهار داشت: هر دوی این مباحث به یک اندازه تاثیرگذار است.

اعتماد در دنیای امروز یک اصل است.


وی گفت:اگر شما یک محصول با کیفیت تولید کنید ولی مصرف‌کننده شما را نشناسد نمی‌تواند به آن محصول اعتماد داشته باشد در حیث برند سازی از این جهت سرمایه قلمداد می‌شود که نقش اعتمادپذیری مشتری افزایش می‌دهد واگر یک برند، برند مناسبی باشد مصرف کنندگان مشتری همیشگی آن خواهند شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: برند ، اعتماد ، شرکتها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.