سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزشمندی اطرافیان را با سوء ظن از بین میرود

یک روانشناس گفت: شک و تردید یکی از اختلالات شخصیتی است که این بیماری از سوی فرد قابل پذیرش نیست.

 حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در رابطه با اختلال شخصیت به خصوص شک و تردید اظهار داشت: افرادی که دارای اختلال شخصیت هستند تمام زندگی خود را براساس سوء ظن برنامه‌ریزی می کنند.

وی افزود: این مسئله در بین مرد‌ها بیشتر شایع است و معمولاً با همسر خود در رابطه با مسائل جنسی و خیانت و اقتصاد مشکل دارند و حتی در مورد فرزند خود نیز شکاک هستند.

این روانشناس تصریح کرد: شک و تردید آنها با پرخاشگری و توهین و بی احترامی به طرف مقابل همراه است و معمولاً از اطرافیان خود می خواهند که گزارش کار خود را به طور کامل بدهند و همیشه در پی جمع کردن مدرک و شاهد برای اثبات حرفهای خود هستند.

وی عنوان کرد: این بیماری ممکن است ژنتیکی باشد یا بر اثر الگو برداری از افراد دیگر در فرد شکل بگیرد به همین علت توصیه کرد که با افرادی که از این گونه اختلال شخصیتی رنج می‌برند ازدواج نکنند چون در طولانی مدت ارزشمندی و عزت نفس خود را از دست خواهید داد.

ابراهیمی مقدم خاطر نشان کرد: این بیماری معمولاً از سوی خود فرد قابل پذیرش نیست به همین دلیل در برابر درمان مقاومت نشان می‌دهند اما اگر درمان را بپذیرند درمانهای دارویی و رفتاری برای آنان در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/    
برچسب ها: اختلال ، ارزشمند ، ظن ، گمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.