سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افتتاح نخستین نمایشگاه دائمی خوشه صنعتی کفش کشور در تبریز

نخستین نمایشگاه دایمی خوشه‌های صنعتی کشور در زمینه کفش عصر امروز در تبریز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این نمایشگاه در محل طبقه چهارم اداره کل پست استان آذربایجان شرقی (طبقه فوقانی بورس تبریز) در فضای سرپوشیده به مساحت 2 هزار و 250 مترمربع دایر شده است.

عسگری افزود: در نمایشگاه دایمی خوشه صنعتی کفش 38 دفتر و 60 ویترین واحدهای تولیدی عضو خوشه کفش تبریز، دفتر شرکت شهرک‌های صنعتی استان واحد خوشه‌ها، دفتر نشریه صنعت کفش و نخستین مرکز طراحی صنعت کفش ایران با استفاده از به‌روزترین تجهیزات و نرم‌افزارهای رایج دنیا ایجاد و راه‌اندازی شده است.

عسگری امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه ترکیه، برگزاری سمینار ملی سالانه خوشه کفش، مطالعه بازار محصول کفش در کشورهای همسایه و ایجاد نمایندگی، ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ایجاد نمایشگاه دائمی و ایجاد مرکز طراحی کفش با هزینه یک هزار میلیون ریالی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان از بودجه ملی و مابقی توسط اعضای خوشه را از عملکردهای مهم برنامه‌های توسعه خوشه کفش اعلام کرد. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی تعداد خوشه‌های کسب و کار شناسایی شده استان را 33 خوشه اعلام کرد و افزود: خوشه‌های قطعات خودرو، کفش چرمی، سنگ و لوازم خانگی در استان و تبریز ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی به خوشه‌های پایان یافته امکان سنجی در استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و شیرینی، شکلات، تابلو فرش، لاستیک، سبزه و کشمش بناب، مراغه، ملکان و ملکان، آجیل و خشکبار تبریز را از جمله خوشه‌های مورد نظر و پایان یافته امکان‌سنجی اعلام کرد.

عسگری همچنین خوشه چرم و مبلمان را از جمله خوشه‌های در حال اجرا اعلام کرد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 10 درصد واحدهای صنعتی کشور در آذربایجان‌شرقی مستقر است، گفت: معیار انتخاب و ایجاد خوشه‌های صنعتی استان نیز از این مؤلفه‌ها تبعیت می‌کند.

عسگری اظهار کرد: توسعه خوشه‌های صنعتی امری مهم برای توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌رود، به همین منظور رسالت خود را پس از واگذاری خوشه‌های صنعتی به انجمن‌های صنعتی، تمام شده ارزیابی نمی‌کنیم و در ادامه موضوع تقویت بازار فروش محصولات خوشه‌های صنعتی در دستور کار این شرکت قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی تصریح کرد: از حدود سه دهه پیش این الگوی منطقه‌ای سازماندهی صنایع کوچک و متوسط در نقاط مختلف جهان در رشته‌های متعدد صنعتی پیاده شده است که از نتایج آن می‌توان به جهانی شدن اقتصادهای محلی، افزایش درآمد سرانه آنها، ایجاد اشتغال و رشد و توسعه درون‌زای مبتنی بر توانمندی‌های این مناطق اشاره کرد.

وی اضافه کرد: از دیگر مزایای این الگوی سازماندهی صنایع، هدفمند بودن، هر چه تخصصی‌تر شدن و اقتصادی‌تر بودن خدمات و پشتیبانی‌ها از صنایع مجتمع در خوشه است. 
انتهای پیام/ز
برچسب ها: نمایشگاه ، کفش ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شمسی
۱۳:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
سلام .یه سوال آیا این نمایشگاه برای استفاده عموم هست اگر هست از چه تاریخی چون ما مراجعه کردیم نگهبانی اجازه ی وررود نداد با تشکر