سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشت /

سرمايه گذاری 100 ميليارد ریالی ژاپن برای احياء تالاب انزلی

سازمان همکاری های بين المللی ژاپن جايکا برای احياء تالاب بين المللی بندر انزلی 100میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ، استاندار گيلان که به دعوت رسمی سازمان همکاری های بين المللی ژاپن جايکا به همراه هياتی از سازمان حفاظت محيط زيست ، به ژاپن سفر کرده بود با اعلام این خبر گفت افزايش همکاری های دوطرف در زمينه مديريت پسماند و احياء تالاب بين المللی بندر انزلی از اهداف این سفر بود .

محمد علی نجفی گفت : بر اساس توافقات صورت گرفته با جايکا ، اين سازمان 100 ميليارد ریال ، استانداری گيلان 100 ميليارد ریال و سازمان حفاظت محيط زيست کشور نيز 50 ميليارد ریال برای احياء تالاب بين المللي بندر انزلی هزينه می کنند.

وی با اشاره به امضاء تفاهم نامه اجرای مرحله دوم طرح مديريت اکولوژيک تالاب انزلی با جايکا در آذر ماه سال گذشته در رشت گفت : دولت عزم جدی برای احياء تالاب بندر انزلی دارد و ژاپنی ها نيز در زمينه های فنی با تمرکز بر 3 محور مديريت پسماندها ، فاضلاب ها و رسوبات درتالاب فعاليت می کنند.

استاندار با اشاره به اهميت بالای تالاب انزلی برای کشور و استان خاطرنشان کرد : متأسفانه در دهه های گذشته به دليل برداشت های بی رويه از حوضه های بالادستی ، فرسايش منابع ، قطع درختان ، آلودگی ناشی از فاضلاب های خانگی ، صنعتی و کشاورزی انتقال رسوبات ، پسماندها و زباله ها دچار زوال تدريجی شده است که عزم دولت بر نجات اين تالاب است .

 استاندار تصریح کرد : در اين سفر از مراکز پاکسازی ، دفع و پردازش پسماند ، کارخانه های زباله سوز ژاپن بازديد شد تا از این تجارب استفاده شود.
انتهای پیام

برچسب ها: تالاب ، انزلی ، احیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.