سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

آمادگی مطلوبی برا مقابله با حوادث داریم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به امکان وقوع 20 نوع بلا در کشور از مجموع 38 بلای موجود در جهان،گفت: این امر می‌طلبد که آمادگی مطلوبی برای مقابله با حوادث داشته باشیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ عادل شفیعی گفت:  از مجموع 38 بلای طبیعی موجود در جهان حدود 20 نوع بلا در کشور و به تبع آن در سطح استان وجود دارد که این امر می طلبد تا همه دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر خود را برای مواجهه باحوادث و امدادرسانی آماده کنند.

شفیعی خاطر نشان: بخش هایی از کشور از جمله استان کرمانشاه بر روی گسل زلزله قرار دارد که این امر ضرورت آمادگی در برابر حوادثی همچون زلزله را در سطح کشور و بویژه استان چند برابر می‌کند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه ارائه آموزش‌های امدادی به اقشار مختلف جامعه را یکی از راهکارهای اساسی در جهت آمادگی در برابر بلایای طبیعی دانست و اظهار کرد: در همین راستا هلال احمر استان کرمانشاه طی 5 ماه گذشته 260 دوره مختلف امدادی را برای اقشار مختلف جامعه برگزار کرده است.

به گفته شفیعی این دوره ها در کانون های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و روستایی با هدف تحقق شعار "هر خانواده، یک امدادگر" صورت گرفته است.

وی آمادگی لازم و داشتن تجهیزات کامل و به روز را گام بعدی درجهت مقابله با حوادث عنوان کرد و افزود: در همین راستا هلال احمر استان کرمانشاه این آمادگی را دارد تا در صورت بروز حوادث با امکانات و تجهیزات به روز خود به موقع بر سر صحنه حوادث حاضر شده و امداد رسانی کند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به وجود 28 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در سطح استان عنوان کرد: از مجموع این پایگاه ها 15 پایگاه شهری، 10 پایگاه ثابت جاده ای، دو پایگاه کوهستانی و یک پایگاه هوایی می باشد که با امکانات و تجهیزات خود امدادرسانی در نقاط مختلف استان را انجام می دهند./ز

برچسب ها: کرمانشاه ، مقابله ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.