سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات صهيونيست:

حزب الله، ايران و سوريه ناتوانی و شکست اسرائيل در جنگ با حماس را زير نظر دارند

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی تأکید کردند حزب الله لبنان ، ایران و سوریه شکست این رژیم در غزه را زیر نظر دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار،  برخی از وزرا و نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی در گفتگو با تلویزیون این رژیم با تصریح به این موضوع که این رژیم در جنگ 29  شکست خورد و حماس پیروز این جنگ شد تأکید کردند حزب الله لبنان ، ایران و سوریه این شکست اسرائیل را زیر نظر  دارند. 

 گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت: احساس یأس و سرخوردگی در محافل اسرائیلی پس از شکست ارتش این رژیم در دستیابی به اهداف حمله‌اش به نوار غزه در مقابل پایداری بزرگ گروه‌های مقاومت فلسطینی با وجود ویرانگری‌های گسترده در حال عمیق‌تر شدن است.

محافل سیاسی و رسانه‌ای صهیونیست در ارزیابی‌های اولیه اعلام کرده‌اند "دولت نتانیاهو" نتوانست پیروز شود و در دستیابی به مهم ترین اهداف غیر مستقیم جنگ یعنی جلوگیری از حملات موشکی فلسطینیان ناکام ماند. 

بازدارندگی اسرائیل به میزان زیادی تحلیل رفته است و آثار بسیار منفی بر اسرائیل خواهد  داشت .

"عوزی لانداو" وزیر کابینه رژیم صهیونیستی به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت:"معتقدم نتوانستیم به اهداف راهبردی برسیم و نتوانستیم قدرت موشکی حماس را نابود کنیم و رهبران حماس جان سالم به در بردند. تنها ، آن‌ها که نیستند. حزب الله لبنان ، آنچه را که رخ می دهد زیر نظر دارد و آن را آزمون می داند. می بیند که اسرائیل طی حدود 30 روز نتوانست با سازمان‌های کوچکی مقابله کند. حزب الله می تواند رمز و راز سرگرم کردن ما را با سامانه ضد موشکی گنبد آهنین و وسایلی را که می تواند علیه ما استفاده کند بیابد."

"کرمیل کوهین" عضو پارلمان رژیم صهیونیستی به تلویزیون این رژیم گفت: " منمعتقدم ما پیروز نشدیم. حماس سر پا ایستاده است و پس از 29 روز جنگ نتوانستیم قدرت بازدارندگی به وجود آوریم. حماس می گوید پیروز شده و به سوی تل آویو و دورتر از تل آویو موشک شلیک کرده است. جرأت و جسارت حماس غیر عادی بود. ما بهای سنگینی پرداخت کردیم اما حماس تسلیم نشد و به زانو در نیامد."

رسانه های اسرائیلی اعلام کرده‌اند شهرک نشینانی که به اطراف نوار غزه باز می گردند به آینده ابراز نگرانی کرده‌اند و گفته اند به آینده بی اعتماد شده اند و بیم آن را دارند که سناریوی درگیری با نوار غزه تکرار شود.

"میراف باتیتو" خبرنگار صهیونیست به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: "احساس امنیت هنوز بازنگشته است زیرا حماس موشک دارد و آنان هنوز تونل حفر می کنند و هیچ چشم ا نداز سیاسی نیز وجود ندارد"

رسانه‌های رژیم صهیونیستی می گویند عملیات " صخره سخت" عملا با آغاز مذاکرات در قاهره شروع می شود و نتیجه مذاکرات میزان سود و زیان دو طرف را پس از این  نبرد مشخص خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.