سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

راه اندازی خدمات آمبولانس هوایی در 14 استان کشور

معاون درمان وزارت بهداشت ، در مان و آموزش پزشکی کشور گفت: خدمات آمبولانس هوایی در قالب برنامه تحول نظام سلامت در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی، در 14 استان کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، دکتر آقا جانی افزود: تقویت ناوگان هوایی پیش بیمارستانی کشور با هدف بهبود خدمات به مجروحان حوادث جاده ای و ترافیکی یکی از نیازهای پایه کشور است که در هجدهم مردادماه امسال به صورت رسمی و با همکاری دستگاههای مرتبط، بهره برداری همزمان آن در نقاط مختلف کشور کلید می خورد.

وی اظهار کرد: برنامه نظام تحول سلامت به عنوان اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید از نیمه اردیبهشت امسال با هفت بسته خدمتی آغاز شده که سه هدف محوری عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه های کمرشکن درمانی و ارتقای کیفی خدمات به مردم را دنبال می کند.

دبیر ستاد اجرایی برنامه تحول نظام سلامت کشور خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای عدالت شکل گرفته، درحالیکه در سالهای گذشته عدالت در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی در کشور زیر سوال بود.

دکتر آقاجانی بیان کرد: درحالیکه تنها پنج درصد از مردم توان استفاده از امکانات بیمارستانهای پیشرفته و لوکس کشور را داشتند 95 درصد دیگر با قرار گرفتن در چرخه بیماری و هزینه های سنگین درمان با بحران اقتصادی مواجه شده و در برخی موارد به زیرخط فقر می رفتند که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نبود.

وی عنوان کرد: حفاظت مالی از شهروندان در قبال هزینه های سنگین درمانی نیز از مطالبات جدی مردم و از تکالیف برنامه پنجم توسعه است که بر اساس این برنامه پرداخت درمانی از جیب مردم باید به 30 درصد برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته پرداخت هزینه های درمان بستری از جیب مردم به بالای 60 درصد رسیده بود و بیش از چهار درصد مردمی که با بیماریهای پرهزینه مواجه می شدند به زیر خط فقر می‌رفتند.

وی عنوان کرد: با تخصیص یکهزار و 340 میلیارد ریال برای بازسازی هتلینگ بیمارستانی به استانها در ماههای آینده شاهد تغییرات محسوسی در این حوزه در سطح کشور خواهیم بود./ز
برچسب ها: خدمات ، آمبولانس ، هوایی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.