سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

" چاک هیگل": تحرکات نظامی روسیه در مرز اوکراین افزایش یافته است

وزیر دفاع آمریکا با ادعای افزایش حجم و پیچیدگی نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین، این امر را یک تهدید مسلم برای کی‌یف دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه نیویورک تایمز؛ "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا امروز چهارشنبه گفت که افزایش حجم نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین، از نظر وی یک تهدید مسلم است.
 
وی که که برای ملاقات با فرماندهان ارشد نظامی اروپا در اشتوتگارت آلمان به سر می‌برد، گفت: «از نظر من، افزایش حجم و پیچیدگی نیروهای نظامی روسیه در طول مرز مشترک با اوکراین و نوع آموزش‌ها و تجهیزات سنگین نظامی این نیروها یک تهدید مسلم است.»
 
وی افزود: «هرچه روسیه بیشتر به اقدامات تحریک‌آمیز خود ادامه دهد و احتمال افزایش تنش‌ها را بالاتر ببرد، شرایط بدتر می‌شود . ما باید برای مقابله با چنین احتمالی آمادگی داشته باشیم.»
 
کشورهای غربی روسیه را به دخالت در امور داخلی اوکراین و تقویت نیروهای استقلال‌طلب متهم می‌کنند. همین اتهامات به جنگ اقتصادی دو طرف و تحریم‌ روسیه از جانب غرب و پاسخ متقابل این کشور  منجر شده است.
 

انتهای پیام/
ائتلاف ناتو روز گذشته مدعی شد که روسیه تعداد نظامیان مستقر در مرز اوکراین را به 20 هزار نفر افزایش داده است. وزارت دفاع روسیه در رد ادعا، اعلام کرد افزایش تعداد نیروها از 10 هزار به 20 هزار نفر در مدت کوتاه غیر ممکن است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.