سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کورش تهامی:

استعداد قدم اول در ورود به عرصه ی هنری است

استعداد در ورود به عرصه هنر و بازیگری حرف اول را می‌زند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ بازی های زیبا و روانش در زیر تیغ،ملکوت،شوق پروازو تبریز مه آلود و...در ذهن ها ماندنی است ،او یک بار هم برای فیلم به رنگ ارغوان ساخته ی ابراهیم حاتمی کیا کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.ناگفته نماند که کورش تهامی در عرصه ی تئاتر هم بازیگریست توانمند. بزرگ ترین مسابقه بازیگری (تلسکوپ) بهانه ای شد تا با این هنرمند گفتگویی کوتاه داشته باشیم.
 
آقای تهامی نظر شما در مورد برگزاری بزرگ ترین مسابقه بازیگری (تلسکوپ) با هدف پیدا کردن استعدادهای پنهان در عرصه ی بازیگری چیست؟ 


ببینید اهمیت موضوع در این است که اولا چه کسانی  قرار هست این مسابقه رو برگزار بکنند و چقدر خودشون آگاهی دارند نسبت به بازیگری، هم داورها و هم کسانی که این مسابقه رو بنیان گذاری می کنند،چون احتمالا اگر قرار به برگزاری چنین مسابقه ای باشی قرار نیست احتمالا فقط یکبار برگزار بشه و ممکن هست در سالهای بعد هم تکرار بشه.بنابراین بنیان گذارن این کار باید با هنر و عوالم  و فضاهای هنری و مکاتب هنری کاملا آشنا باشند. برگزاری این گونه مسابقات باید کاملا قانونمند باشه و جنبه هنری در الویت باشه تا جنبه مالی این اتفاق.

با توجه به اینکه در سال های اخیر اکثر افرادی که وارد عرصه ی بازیگری شدند براساس شرایط خاصی از جمله کلاس های بازیگری، نسبت خویشاوندی و یا داشتن ظاهری خاص وارد این عرصه شدند انتخاب افرادی از میان مردم به دور از این شرایط چه بازتابی خواهد داشت؟


بازیگری اصولا در کشور ما جزو حرفه هایی هست و جزو هنرهایی هستش که خواهان خیلی زیاد داره ،منتها هنر به معنای واقعی هنر هست که ارزشمنده و اونم وقتی آدمها متوجه میشن این موضوع رو که دلشون بسوزه برای هنر مملکتشون اینکه من به عنوان یک شخص بیام و ببینم که مثلا هنرمندان خصوصا بازیگرا و خواننده ها در چشم هستن و عکس چهار نفر به عنوان بازیگر سردر سینماها یا روی مجله ها خورده و یا راجب به دستمزد این آدمها بشنوه بدون اینکه منبع موثقی وجود داشته باشه و با این شرایط تصمیم بگیره بازیگر بشه، این کاره غلطیه.

بعضی افراد هستند که جدا از مطالبی که شما گفتید به خاطر اینکه استعداد بازیگری رو در خودشون میبند برای ورود به این عرصه تلاش میکنند به عنوان یک هنر ذاتی!

این استعداده خوبه ، استعداد باید وجود داشته باشه در کارهای هنری اگر استعداد نباشه اتفاقی نمی افته.آدم نمیتونه به زور هنرمند بشه.من منکر استعداد نیستم اما استعداد تنها ملاک نیست،نحوه صحبت کردن، نوع ژست،نو ایستادن،اینکه بازیگر نوع گویشش تابع لهجه ی خاصی نباشه و اگر بود روی اون کار کنه وگرنه فقط نقش های خاص به اون داده میشه ،اینها همه در کنار استعداد مهمه.

داوری مردم و در واقع رای دادن مردم در بخشی از این مسابقه رو چطور ارزیابی می کنید؟

همه ی ما کار هنری میکنیم و داورهای اصلیمون هم مردم هستند،یعنی ما در نهایت باید کارمون به دل مردم بشینه  و مردم باید کارو بپذیرند و هنرمندشون رو مردم باید انتخاب کنند منتهی این فقط شامل دو تا ایتم هنری نمیشه ،اون استعداد باید پرورش پیدا بکنه. استعداد قدم اول در عرصه هنره ،پرورش استعداد،کسب تجربه وکمک از اساتیدقدمهای بعدیه.متاسفانه در سالهای اخیر شرایطی در کشور در عرصه بازیگری پیش اومده که هر کسی خودشو محق برای بازیگری میدونه.آیا بازیگری فقط همینه؟!

و حرف آخرتون آقای تهامی ؟

من فکر میکنم کسانی که میخوان در بازیگری مثل اسم هایی که در بازیگری ما همیشه هستند باشن و اسمشون تابع ماه و سال و دهه ی خاصی نباشه،مثل بعضی پیش کسوتایی که ما الان دربارشون صحبت میکنیم، چه اونهایی که هستن و انشاالله عمرشون دراز باشه و چه اونهایی که متاسفانه الان در بین ما نیستند،باید استعدادشون رو پرورش بدهند.

من میخوام این رو بگم که نباید تب لحظه ای باشه و آدمهایی باید انتخاب بشن که واقعا واجد شرایط باشن و اون خمیره رو داشته باشن به نظر من.






انتهای پیام/
برچسب ها: مسابقه ، بازیگری ، نمایش ، تهامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.