سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک

مهار آتش سوزی در 122هکتار از مراتع خمین

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خمین گفت : 122هکتار از مراتع منطقه استهلک این شهرستان طعمه آتش شده بود، ولی این آتش سوزی مهار شد.

اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: این آتش سوزی که عصر دیروز از ساعت 15و30دقیقه اتفاق افتاد با کمک دهیاران،نیروی انتظامی،آتش نشانها ، مرتعداران و نیروهای منابع طبیعی با استفاده از تراکتور،بیل و کوله پشتی اطفای حریق ساعت 21 و 30 دقیقه دیشب مهار شد.
وی اظهارکرد: آتش سوزی دیروز که سطح وسیعی را در بر گرفته بود به دلیل بی احتیاطی و روشن کردن آتش توسط چوپانها رخ داده بود.
وی، خسارت آتش سوزی در روستای استهلک را یک میلیارد و 220میلیون ریال برآورد کرد و ادامه داد: هفته گذشته نیز 10 هکتار از مراتع روستای لکان طعمه آتش سوزی شد.
اسدی تصریح کرد: در یک ماه اخیر مراتع پنج روستای این شهرستان شامل ده ملا، دهنو ، لکان و قره کهریز واتسهلک دچار حریق شده است.
وی خسارت ناشی از آتش سوزی در مراتع این شهرستان در سال جاری را بیش ازیک میلیارد و490میلیون ریال برآورد کرد.
اسدی علت آتش سوزی مراتع این شهرستان را عدم آگاهی مردم از اثرات روشن کردن آتش در مراتع بیان کرد و گفت: با وجودی که پنج ماه از سال نگذشته است اما تعداد آتش سوزی امسال حدود دو برابر سال گذشته است.
وی اظهار کرد: گرچه با حضور بموقع ماموران منابع طبیعی و کمک و همکاری مردم این مناطق حریق کنترل و از ادامه خسارت جلوگیری شد، اما برای اصلاح و احیای این مراتع نیاز به هزینه و زمان طولانی است.
سال گذشته با 9مورد آتش سوزی یک صد هکتار از مراتع این شهرستان دچار خسارت شد.
گفتنی است: شهرستان خمین دارای 162هزار هکتار مراتع است.
/
برچسب ها: مهار ، آتش ، مراتع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.