سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظامیان سابق صهیونیست:

این سخن که ما از کُشتن غیرنظامیان پرهیز می کردیم یک دروغ بزرگ است!

نظامیان سابق رژیم صهیونیستی درباره جنایت‌هایی که علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده‌اند گفتند زندگی شهروندان فلسطینی هیچ اهمیتی برای ارتش این رژیم ندارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "ایندپندنت" چاپ انگلیس در گزارشی به قلم "بین لینفیلید" با عنوان "این سخن که ما از کشتن غیرنظامیان پرهیز می کردیم یک دروغ بزرگ است" به اعتراف برخی از نظامیان سابق ارتش رژیم اشغالگر قدس اشاره کرده است که در جنگ‌ها و حملات گذشته به غزه شرکت داشتند، و از دستور فرماندهانشان برای تیراندازی به طرف شهروندان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، "شای دیوید" وویتچ 27 ساله که در حمله سال 2012 در عملیات "ستون ابر" به غزه شرکت داشت، در این خصوص اعتراف کرده است که از او خواسته شد که در زمینه تیراندازی یگان توپخانه‌ای به طرف دشمن فعالیت کند؛ اما مشاهده کرد که یگان‌های توپخانه‌ای به صورت دیوانه‌وار مناطق مسکونی و بسیار پرجمعیت مانند بیت حانون را هدف قرار می‌دهند.
 
وی گفته است: اخباری که امروز شنیده می شود یادآور همان حوادث است. هر روز، ساعت پنج بعد از ظهر  آنها خواسته می‌شد که به تیراندازی توپخانه‌ای ادامه دهند، و کسی اصلا به حضور شهروندان اشاره نمی کرد.

استوار "عمیر مرموز" نیز که در عملیات "سرب گداخته" سال 2008 شرکت کرده بود، در این خصوص گفت: "از ما خواسته شده بود که در صورتی که احساس خطر کردیم چه خطر واقعی و چه خیالی باشد و به طرف هر چیزی از جمله مساجد شلیک کنیم."

وی همچنین تأکید کرد که از آنها خواسته شده بود، بدون اینکه به عواقب چیزی فکری کنند حتی در تاریکی و بدون وجود هدف مشخصی تیراندازی کنند. در تمرین‌ها از آن‌ها خواسته می‌شد که خودروهای موجود در مسیر را منهدم کنند و ساختمان‌ها را با راکت هدف قرار دهند. این تمرین‌ها اساس آموزشی بود که به آنها داده شده بود و بارها در ذهن آنها مرور می‌شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.