سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیل در صدور روادید مؤثر در گسترش روابط تجاری اقتصادی ایران و روسیه

روابط ایران و روسیه در طول 200 سال اخیر فراز و نشیب‌های بسیاری داشته اما بعد از انقلاب روابط دو کشور به صورت مستمر و دوستمداری بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عسگر اولادی رییس اتاق بازرگانی ایران در همایش توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه گفت: روابط ایران و روسیه در طول 200 سال اخیر فراز و نشیب‌های بسیاری داشته اما بعد از انقلاب روابط دو کشور به صورت مستمر و دوستمداری بوده است.
 
وی در ادامه افزود: از نظر اقتصادی کشور ما 15 همسایه دارد که در بین همسایه‌ها جمهوری روسیه از منظر حجم مبادلات بازرگانی رتبه 5 را دارد که ما با روسیه در حدود 3 میلیارد دلار است که در این خصوص مراودات تجاری کشور چین با 40 هزار میلیارد و امارات با 15 هزار میلیارد محدود شده است.
 
رییس اتاق بازرگانی ایران تأکید کرد: کشور ما توانایی تأمین مقداری از نیازهای موادغذایی کشور روسیه را داراست که استان‌های شمایی شامل خراسان، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان و ارومیه در این فعالیت می‌توانند نقش مؤثری را ایفا کنند.
 
عسگراولادی یکی از مشکلات مراودات تجاری ایران و روسیه را شبکه حمل و نقلی دانست و تصریح کرد: مشکلاتی در شبکه حمل و نقلی ایران به روسیه وجود دارد که دریای خزر می‌تواند نقش مهمی در حمل و نقل کالاها داشته باشد که البته با ضعف روبروست که باید با همراهی و همکاری کشور روسیه ناوگان دریایی خزر تقویت شود.
 
وی یکی دیگر از مشکلات مراودات تجاری ایران و روسیه را مشکلات روادیدی دانست و افزود: توریسم برای رفتن به کشور روسیه سریعاً امکان گرفتن ویزا را دارد اما تجاز کشور ما با مشکلاتی برای ورود و دریافت ویزا به کشور روسیه روبرو هستند و همچنین روادیدی که از طرف روسیه صادر می‌شود به صورت چند روزه است.
 
عسگر اولادی با اشاره به مشکلات بانکی در خصوص مراودات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه ادامه داد: بانکی برای مراودات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در مسکو مستقر است که از دیگر استان‌های روسیه این امکان برای تجاری که مایل به ارتباط اقتصادی با ایران هستند را با مشکل مواجه می‌کند.
 
وی در این خصوص افزود: کشور روسیه به علت گستردگی باید حداقل در برخی از استان‌های این کشور بانکی را برای ارتباط با واحدهای اقتصادی و تجاری در ایران تأسیس کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیل ، ایران ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.