سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

راه اندازی رشته کارشناسی صنایع سنگی در کرمانشاه

رییس مرکز علمی کاربردی میراث بیستون گفت: پذیرش دوره های کارشناسی حرفه ای صنایع دستی، صنایع سنگی و کارشناسی حرفه‌ای ارزیابی صنایع دستی و میراث فرهنگی سال 1393 از روز چهار‌شنبه 15 مردادماه آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛نصرت الله سپهر ضمن اعلام پذیرش رشته کارشناسی صنایع دستی، صنایع سنگی که برای اولین بار در استان کرمانشاه ارائه شده است، اظهار کرد: از دیرباز کرمانشاه به دیار سنگ و آب شهرت داشته و با توجه به سنگ نگاره های بر جامانده از دوران هخامنشی و همچنین سنگ دوزی های موجود در پوشاک بانوان در ادوار گذشته، می توان به قدمت این هنر بومی و سنتی در سرزمین کهن کرمانشاه پی برد.

وی افزود: مطالعات انجام شده و نیازسنجی های صورت گرفته در این زمینه ما را برآن داشت که دوره جدید در مقطع کارشناسی با عنوان کارشناسی حرفه ای صنایع دستی با گرایش صنایع سنگ با مجوز دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان کرمانشاه اجرا شود.

سپهر با اشاره به وجود معادن سنگ در استان و ارزش افزوده بالای سنگ های تزئینی و همچنین استفاده گسترده از سنگ چه بعنوان زیورآلات و چه در قالب کارهای تزئینی و لوکس، تربیت نیروی متخصص و متبحر در مراکز آموزشی علمی کاربردی در ایجاد اشتغال و توسعه این صنعت در استان زرخیر کرمانشاه و چه بسا در کل کشور را مفیدو موثرارزیابی کرد.

برچسب ها: راه اندازی ، صنایع ، دستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.