سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتای کشور

از رئیس دستگاه قضا برای تصویب آیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال تشکر می‌کنیم

رئیس پلیس فتا ناجا از تصویب آیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال خبر داد و از رئیس قوه قضاییه در خصوص تصویب این آیین نامه تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس سایبری کشور در تشریح این خبر گفت : رسیدگی و پی جویی جرایم سایبری در تمام مراحل، اقدامی بسیار فنی ، تخصصی و دارای استانداردهای خاص hsj؛ مخصوصاً زمانی که یک جرم سایبری بین المللی دو یا چند پلیس سایبری را در نقاط مختلف دنیا درگیر می کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس های سایبری برای اثبات جرم باید استنادپذیری ادله دیجیتال جرم سایبری را به بهترین شکل ممکن و براساس آخرین استانداردهای دنیا اعمال کنند.

سردار هادیانفر در ادامه به قانون جرایم رایانه ای مصوب در سال 1388 اشاره کرد و گفت: براساس ماده 54 این قانون مقرر شد وزارت دادگستری با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آیین نامه استناد پذیری ادله دیجیتال جرم را تدوین و پس از تصویب و امضاء ریاست قوه قضاییه به دستگاه‌های بهره بردار (ضابطین) برای اقدام و اجرا ابلاغ کند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی افزود: پلیس فتا به دلیل ضرورت وجود محمل قانونی برای استناد پذیری ادله دیجیتال از مراحل اولیه تدوین پیش نویس و پیشنهاد آن به وزارت دادگستری تا شرکت در جلسات بررسی کارشناسی و تخصصی آن در وزارت دادگستری و قوه قضاییه حضوری کاملاً فعال داشته و در این زمینه تعامل تنگاتنگی را با نهادهای مذکور به عمل آورده است.

سردار هادیانفر تصریح کرد: با تلاش همکاران در قوه قضاییه، وزارت دادگستری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال در 12 مرداد ماه سال هزار و سیصد و نود و سه با امضای ریاست قوه قضاییه آیت الله صادق آملی لاریجانی با 48 ماده و 11 تبصره تأیید ، تصویب و ابلاغ شد.

رئیس پلیس سایبری کشور در ادامه ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله با تصویب دستورالعمل فنی و حقوقی موضوع ماده 45 این آیین نامه که می بایست توسط دادستانی کل کشور و با همکاری پلیس فتا تهیه شود شاهد موفقیت روز افزون سیستم انتظامی و قضایی کشور در عرصه مقابله با جرایم سایبری باشیم.

سردار هادیانفر در خاتمه از توجه و عنایات ویژه ریاست  قوه قضاییه به حوزه مقابله با جرایم سایبری مخصوصاً در تصویب و ابلاغ آیین نامه جمع آوری و استناد پذیری ادله دیجیتال تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.