سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت محققان پژوهشگاه ژنتیک انجام گرفت

درمان "دیابت" به روش سلول درمانی

درمان دیابت به روش سلول درمانی توسط محققان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و بررسی مدل‌های حیوانی با موفقیت انجام شد.

سید احمد آل یاسین عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، افزود: درمان دیابت روی مدل حیوانات آزمایشگاهی انجام شد که در این روش تکنیکهای جدید و با تخریب پانکراس توانستیم افزایش قند خون را به حد نرمال برسانیم.

وی در ادامه دیابت را یکی از بیماری‌‌های شایع عصر حاضر برشمرد و اذعان داشت:سبک زندگی ناصحیح، کم تحرکی، تغذیه ناسالم و... از علل زمینه ساز بیماری دیابت نوع دوم است.

این متخصص ژنتیک پزشکی افزود:دیابت نوع اول ارثی و به سیستم ایمنی مربوط است و خوشبختانه روش ابداع شده می تواند به درمان دیابت نوع اول و دوم بینجامد.

وی با اشاره به روند روبه افزایش بیماری دیابت در کشورمان گفت: خوشبختانه گامهای اصلی درمان بیماری توسط محققان کشور برداشته شده و با حمایت نهادهایی نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، ستاد سلولهای بنیادی و .... می‌توان شاهد کاهش هزینه‌های درمان و ارتقاء نظام سلامت کشور بود.

وی ضمن اشاره به ابداع روش درمان دیابت به دستاورد روش درمان سرطان که بدون هیچ‌گونه عوارضی می‌باشد نیز اشاره کرد و حمایت از نهادهای متولی را عامل تقویت انگیزه محققان داخل کشور برشمرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.