سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شهرداران پهنه جنوب پایتخت در حاشیه بازدید از پروژه شهر آفتاب

فاز نخست دومین نمایشگاه بزرگ آسیا پاییز امسال به بهره برداری می رسد

صبح امروز شهرداران پهنه جنوب پایتخت از پروژه مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب بازدید کردند تا علاوه بر آشنایی بیشتر، اقداماتی در راستای زیباسازی و ساماندهی این محور انجام دهند.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ساعت 6:30 امروز شهرداران مناطق ،10،14،15،16،17،18،19،20 و 21 از پروژه نمایشگاهی شهر آفتاب بازدید کردند.

رضا نثاری، شهردار منطقه 19 و دبیر شهرداران پهنه جنوب تهران در خصوص بازدید صبحگاهی شهرداران پهنه جنوب پایتخت از پروژه ساخت مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب اظهار کرد: این بازدید به منظور آشنایی بیشتر شهرداران پهنه جنوب با این طرح بزرگ انجام شد .

وی با بیان اینکه در این بازدید پیمانکار و مشاوران طرح به ارائه توضیحاتی در خصوص مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب پرداختند، افزود: پروژه نمایشگاهی شهر آفتاب در 2 فاز طراحی شده که فاز اول آن تا سه، چهار ماه آینده به بهره برداری می رسد .

نثاری اضافه کرد: پس از بهره برداری از فاز نخست نمایشگاه ، تمامی نمایشگاه ها به غیر از نمایشگاه کتاب در این محل برگزار خواهد شد. 

وی توضیح داد: تمامی اقدامات عمرانی در این بخش انجام شده اما به دلیل تامین نشدن کامل دسترسی ها اعم از مترو و ... نمایشگاه کتاب در این محل برپا نمی شود چرا که این نمایشگاه مخاطبان زیادی دارد که بخش عمده ای از آنها نونهالان و خانواده ها هستند.

نثاری تصریح کرد: اما سایر نمایشگاهها که اغلب مخاطب تخصصی دارند در این محل برگزار خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پروژه نمایشگاهی شهر آفتاب از نظر فنی یک شاهکار به شمار می آید و این نمایشگاه بعد از نمایشگاه چین بزرگترین نمایشگاه آسیا است.

شهردار منطقه 19 با بیان اینکه هدف از بازدید امروز آشنایی بیشتر شهرداران پهنه جنوب با این پروژه بود اظهار کرد: شهرداران مناطق به غیر از کارهای روزمره ای که در طول سال انجام می دهند ، یک سری اقدامات فرامنطقه ای را در دستور کار دارند که باید به آن نیز توجه کنند، پروژه شهر آفتاب از جمله طرح های فرامنطقه ای است که برگزاری این جلسات به منظور هماهنگی بیشتر مناطق در خصوص این طرح و طرح های وابسته به آن است به عبارتی این جلسات از موازی کاری هایی که ممکن است در این رابطه انجام شود جلوگیری می کند.

وی اضافه کرد: طرح شهر آفتاب طرحی بالادستی است که شهرداران پهنه جنوب باید برای سرمایه گذاری های پروژه های مناطق خود به آن توجه داشته باشند تا موازی کاری انجام نشود به عبارتی طرح هایی جدای از این طرح ارائه دهند.

نثاری با بیان اینکه پروژه شهر آفتاب در ورودی تهران-قم واقع شده و فرودگاه امام و حرم مطهر را در جوار خود دارد، گفت: علاوه بر جلوگیری از موازی کاری، مناطق جنوبی باید برای زیباسازی منظر شهری، ساماندهی بزرگراهی و ... در این محور و محورهای منتهی به این نمایشگاه هماهنگی لازم را با یکدیگر داشته باشند.

بر اساس این گزارش، پروژه مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب شامل احداث 120 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی است که در فاز نخست آن حدود 50 هزار مترمربع فضای اداری و نمایشگاهی سرپوشیده و 140 هزار مترمربع فضای روباز نمایشگاهی و پارکینگ به همراه ایستگاه مترو، میدان آبنما و معابر دسترسی به محوطه نمایشگاهی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آفتاب ، نمایشگاه ، طرح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.