سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نحوه ارتباط کودکان با انواع رسانه

انگیزه مطالعه ونحوه ارتباط کودکان با انواع رسانه بستگی به آن دارد که والدین چه نوع فیلم‌ها و داستان‌هایی را به کودکان خود عرضه می‌کنند.

 تبریزی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: ساعت مطالعه برسد کودکان باید جدی گرفته شود و به دلیل حساسیت تربیت فرزندان والدین باید برای هر کار آنان برنامه‌ریزی کنند و مطالعه کردن در کودکان باید از همان ابتدا نهادینه شود.

وی معتقد است در مقایسه با نسل گذشته،‌نسل امروز ساعات کمتری را به مطالعه اختصاص می‌دهند و با توجه به اینکه هنوز قصه‌نویسی برای کودکان متفاوت از سایر آثار داستانی است و بسیاری از موارد فهم مطالب سنگین برای آن‌ها دشوار است، و باید به آن عنصر تازگی و تخیل را اضافه کرد که همانند بازی برای کودک جذاب باشد و بتواند با آن رابطه برقرار کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انگیزه مطالعه و نحوه ارتباط کودکان با انواع رسانه بستگی به آن دارد که والدین چه نوع فیلم‌ها و داستان‌هایی را به فرزندان خود عرضه کنند، فیلم‌های هیجانی برای پسر بچه‌ها بسیار خطرناک است و باید فیلم‌هایی را برای کودکان پخش کرد که قهرمانان آن در کنار قدرت فوق‌العاده خود دارای صفات خوب و پسندیده هم باشد.

انتهای‌پیام/ 
برچسب ها: مطالعه ، کودک ، عنصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.