سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدرالسادات در همایش مدیران کل آموزش و پژوهش استانداری‌های کشور تاکید کرد

تصویب برنامه‌ براساس مدل شایستگی در شورای عالی اداری/ فقدان ابزارهای سنجش شایستگی مهم‌ترین چالش حوزه مدیریتی کشور

معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور گفت: عدم تبیین فرآیند تشخیص استعدادهای بالقوه مدیریتی و فقدان ابزارهای سنجش شایستگی‌ها از مهم‌ترین چالش‌های تربیت و توسعه مدیران دولتی است. در معاونت

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ "علی صدر السادات"  معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور رئیس جمهور در گردهمایی مدیران کل آموزش و پژوهش استانداری‌های سراسر کشور که صبح امروز سه شنبه(14مردادماه) در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، به بررسی طرح تربیت و توسعه مدیران آینده پرداخت و اظهارداشت: آموزش کارکنان و تربیت و توسعه مدیران دو بال اساسی توسعه مدیران در ساختار آموزش و توانمندسازی کارمندان دولت است.  
 
وی افزود: مدیران حرفه‌ای بایستی براساس یک برنامه تربیتی، آموزش دیده و این آموزش در حین انتصاب آنها نیز وجود داشته باشد.  
 
صدرالسادات فقدان ابزارهای سنجش شایستگی، عدم تبیین فرآیند تشخیص استعدادهای بالقوه مدیریتی، فقدان فرآیند تشخیص شایستگی‌ها در حوزه عمومی و اختصاصی را از مهم‌ترین چالش‌ها یا مشکلات تربیت و توسعه مدیران دولت برشمرد و گفت: تربیت و توسعه مدیران حرفه‌ای بایستی براساس شایستگی صورت بگیرد، اینگونه که افراد را براساس شایستگی ارزیابی کنیم و این شایستگی بایستی براساس برنامه‌های آموزشی که دوره‌های مختلفی را شامل می‌شود انجام بگیرد.  
 
معاون توسعه مديريت و سرمايه انسانی رئيس جمهور با بیان اینکه برای شایستگی‌های مدیران حرفه‌ای بایستی تعیین تکلیف شود، افزود: اولین گام تعیین شایستگی‌ها طراحی برنامه‌هایی با محتوای آموزشی برای شایستگی هاست، ما باید در حوزه آموزش مدیران یک آموزش هدفدار را دنبال کنیم.  
 
صدرالسادات همچنین از تصویب برنامه‌ای براساس مدل شایستگی در شورای عالی اداری خبر داد و گفت: این برنامه را براساس مدل شایستگی طراحی کرده‌ایم تا براساس آن فرآیند تشخیص شایستگی‌ها و تدوین آن‌ها در اکثر حوزه‌ها مشخص شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.