سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه:

تضعیف کنندگان قوه قضائیه می‌خواهند دادگاه را سیاسی جلوه دهند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: کسانی که به دنبال تضعیف قوه قضائیه باشند بخاطر این است که شاید نگران حکمی است که قرار است صادر بشود. می‌خواهند دادگاه را سیاسی جلوه دهند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی؛ یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در حاشیه دوره خط امام استان بوشهر، در خصوص اقدام قوه قضائیه در احضار مهدی هاشمی به دادگاه گفت: اقدام قوه قضائیه یک اقدام قابل تحسین است چرا که به هر حال در طی سال‌های اخیر پرونده‌ای مطرح بوده در مورد مهدی هاشمی و اتهاماتی متوجه ایشان شده است، حالا اینکه این اتهامات درست است یا نیست یا چه مقدار درست است و اگر جرائمی صورت گرفته مجازاتی باید انجام بگیرد در نهایت در اختیار دستگاه قضایی کشور است که باید این کار انجام بگیرد.

وی با اشاره به انتساب خانوادگی مهدی هاشمی بیان داشت: دولت اسلامی و حکومت اسلامی یک از شعارهای محورش بحث عدالت است. در بحث عدالت همه در پیشگاه قانون مساوی هستند، خوب امروز این پرونده‌ای که در جریان است یک آزمونی است برای قوه قضاییه که آن عدالت را به تحقق برساند، یک آزمونی است برای گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و حتی برای خانواده ایشان که اگر اتهاماتی مطرح بوده و در دادگاه مطرح شده و ادله‌ای برایش ارائه شده و مشخص شد که جرمی صورت گرفته متناسب با آن جرم مجازات صورت بگیرد؛ و اگر هم نه این اتحامات بی‌مبنا بوده رفع اتهام بشود.

جوانی اضافه کرد: آنچه که اصل و مهم است عدالت باید در دادگاه حرف اول را بزند که شروع این دادگاه و رسیدگی به این پرونده بر مبنای همان عدالت است. همه در برابر قانون مساوی هستند، انتساب خانوادگی و وابستگی به افراد خاص مانع آن نمی شود که اگر فردی تخلفی کرد رسیدگی بشود.

یدالله جوانی در خصوص پایان این پرونده اظهار داشت: اما اینکه سرانجام این پرونده به چه صورت به پایان برسد خوب مردم انتظارشان این است که به عدالت قضاوت صورت بگیرد و به عدالت حکم بشود. ما نباید برخوردهای سیاسی با این موضوع داشته باشیم، باید دنبال این باشیم که قانون اعمال بشود و بنده فکر می کنم که دستگاه قضا در این مسیر در حال حرکت است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در مورد تلاش برخی از گروه‌ها و جریانات سیاسی در کند کردن رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی گفت: این یک واقعیت است که از ابتدا افرادی دنبال این بوده که اساساً پرونده‌ای تشکیل نشود، محاکمه‌ای صورت نگیرد و می گفتند این‌ها مباحث سیاسی است. طبیعی است که اکنون هم این افراد مسائلی را مطرح نمایند و یک نوع فضا سازی‌هایی را صورت بدهند؛ به نظر می رسد قوه قضائیه نباید تحت تاثیر این نوع فضا سازی‌ها و این نوع تبلیغات رسانه‌ای قرار بگیرد و باید کار و وظیفه خودش را انجام بدهد که قطعاً انجام وظیفه از سوی دستگاه قضایی با حمایت افکار عمومی ملت ما مواجه می شود.

وی در خصوص آقازادگی مهدی هاشمی عنوان کرد: در این خصوص سخنگوی قوه قضائیه هم اظهار نظر کرده است، به هر حال هم پرونده پیچیده و هم حجم پرونده زیاد است و هم از سوی برخی از منابع مطلع اعلام شده که این فشارها بی تاثیر نبوده است.

جوانی با تاکید بر تضعیف قوه قضائیه توسط افراد و جریانات خاص گفت: کسانی که به دنبال تضعیف قوه قضائیه باشند بخاطر این است که شاید نگران حکمی است که قرار است صادر بشود. می‌خواهند دادگاه را سیاسی جلوه دهند، می آیند و برخورد قوه قضائیه را جناحی جلوه دهند که به هیچ عنوان این گونه نبوده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی در هر کشوری باید تقویت بشود چون دستگاه، قانون و قاضی به دنبال این هستند که اعمال قانون بکنند ما نباید با این دستگاه سیاسی برخورد بکنیم، اگر در یک جا رای آن به نفع ما بود بپذیریم و یا اگر به ضررمان بود بیاایم آن را تضعیف بکنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.