سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی مطرح شد

پیشنهـاد تشکیل گروه‌هایی از کشورهای مستقل بـرای بـازدید و کمک به مردم غزه

معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان با همتای آفریقای جنوبی خود در حاشیه نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین کشورهای عضو عدم تعهد جهت رسیدگی به موضوع غزه دیدار و گفتگو کرد .

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان با همتای آفریقای جنوبی خود در حاشیه نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین کشورهای عضو عدم تعهد جهت رسیدگی به موضوع غزه دیدار و گفتگو کرد .
 
طرفین در این دیدار با محکومیت اقدامات جنایتکاران رژیم صهیونیستی، بر ضرورت هماهنگی کشورهای عضو عدم تعهد در این خصوص تأکید کردند .
 
امیر عبداللهیان با تجلیل از نلسون ماندلا رهبر فقید و قهرمان مبارزه با رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی، از مواضع دولت آفریقای جنوبی درخصوص محکومیت اقدامات رژیم نژادپرست و مبتنی بر آپارتاید اسرائیل علیه مردم فلسطین به خصوص در غزه تشکر نمود .
 
وی پیشنهـاد تشکیل گروه‌هایی از کشورهای مستقل بـرای بـازدید و ارائه کمک‎های ضروری برای مردم غزه را داد که مورد تأکید و استقبال همتای آفریقای جنوبی وی نیز قرار گرفت .
 
 در این ملاقات خانم امفکتو معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی نیز بر توسعه روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها تـأکید و به لزوم تـداوم هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها برای کمک به مردم فلسطین خاطرنشان کرد .  

انتهای پیام/
 
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.